Categories: خبر

تلاش در آخرین لحظات باعث تمدید یک هفته دیگر مذاکرات یمن می شود

نیروهای عربستان سعودی سنگرهای حوثی ها را بمباران می کنند

ولد الشیخ برای نجات مذاکرات تلاش می کند.. در گوشه تصویر خبر چاپ شده در الشرق الأوسط درباره تمدید یک هفته ای مذاکرات – عکس از رویترز

در پی اعلام کودتاگران به ایجاد شورای عالی حکومتی یک جانبه و اخلال در سیر مذاکرات صلح یمن؛ اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن روز گذشته از دو هیئت شرکت کننده در مذاکرات درخواست کرد مذاکرات را برای یک هفته دیگر تمدید کنند. وی یک راه حل جامع برای حل بحران پیشنهاد داد.

یک منبع مسؤل در وزارت خارجه کویت در ساعات پایانی روز گذشته اعلام کرد مذاکرات صلح یمن که در کویت جریان دارد در پاسخ به درخواست سازمان ملل برای یک هفته دیگر تمدید شد و در هفتم ماه آگوست به پایان خواهد رسید.

تلاش های ولد الشیخ در لحظات پایانی برای نجات مذاکرات «کویت ۲»، همزمان با حمایت خلیجی و بین المللی از مذاکرات، و همچنین اعلامیه صادره از شبه نظامیان حوثی و علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق می باشد. کشورهای عضو شورای همکاری خلیج روز گذشته با ابراز نگرانی شدید از توافق کودتاگران برای تشکیل مجلس سیاسی، از شورای امنیت سازمان ملل خواستند، شبه نظامیان را به طور فعال و مثبتی به مذاکرات ملزم کنند.

در همین راستا، یک منبع در هیئت دولتی بر پایبندی به نقاط پنج گانه ای که فرستاده سازمان ملل در آغاز دور دوم مذاکرات صلح مطرح کرده بود تأکید کردند که عبارتند از: آتش بس و تقویت نقش کمیته های آرام کننده، تشکیل کمیته امنیتی که بر عقب نشینی و تسلیم اسلحه نظارت خواهد کرد، گشودن گذرگاه های امن برای شهرها، آزادی اسیران و بازداشت شدگان، و توافق بر ادامه مذاکرات در دور بعدی.

از سوی دیگر، نیروهای عربستان سعودی موفق شدند تلاش شبه نظامیان حوثی برای نفوذ به مرزهای جنوبی را خنثی کنند. رهبری ائتلاف شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد موفق شدند حمله به منطقه الربوعه در بخش جازان را به عقب برانند، به طوری که جنگنده های ائتلاف تجمعات حوثی ها را بمباران کردند و به آن ها خسارت های جانی و مالی وارد کردند و بخشی از وسایل نقلیه و تجهیزات آن ها را منهدم کردند.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post