تلاش‌هایی برای اصلاح ممنوعیت ورود با پوشش حجاب به کنگره آمریکا

دموکرات‌ها در حال اصلاح ممنوعیت ورود باحجاب‌ها به کنگره آمریکا هستند

با اقدام الهان عمر که در انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده آمریکا به مجلس نمایندگان راه یافت، کنگره آمریکا قصد اصلاح قانون داخلی خود برای اجازه ورود با پوشش حجاب به مقر این کنگره را دارد.
به گزارش «الشرق الاوسط»، الهان عمر پناهنده صومالی که به عنوان یکی از نمایندگان دموکرات‌ها در ابتدای ماه جاری وارد مجلس شد، در اصلاح قانون ۱۸۱ ساله کنگره مشارکت کرد که اجازه ورود به مقر کنگره را با پوشش سر نمی‌دهد.
نسخه جدید این قانون شامل استثناهایی شد که دلیل آن دین است و از جمله آنها حجاب مسلمانان، کیپای یهودیان و عمامه سیک‌ها است.
این اصلاح قانونی در انتطار تأیید مجلس نمایندگان در ژانویه آینده است که بیشتر آن را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند.
الهان عمر روز شنبه در توئیتی عنوان کرد که پوشش حجاب به اختیار وی بوده و اصلاح قانون از آن حمایت می‌کند.
وی تأکید کرد که این تنها ممنوعیتی نیست که خواستار لغو آن است.
گفتنی است جلسه اول دوره جدید مجلس نمایندگان در ژانویه آینده شاهد حضور تعداد بی‌سابقه‌ای از زنان، نمایندگانی از اقلیت‌های آمریکای لاتین، ساکنان اصلی آمریکا و آمریکایی‌هایی با اصالت آفریقایی است.
جیم مکگوفرن نماینده دموکرات‌ها که قرار است ریاست کمیته‌ای را بر عهده بگیرد که در خصوص قانون داخلی جدید رأی‌گیری می‌کند، عنوان کرد این تغییر نشان دهنده چندگانگی کنگره است.
وی توضیح داد این قانون می‌گوید که نباید هیچ قید و بندی به دلیل دیانت یک نماینده مانع از فعالیت آن برای کاری باشد که برای آن انتخاب شده‌است.
برخی نمایندگان مجلس نیز سابقاً این ممنوعیت را محکوم کردند که از جمله آنها فریدیرکا ویلسون نماینده دموکرات‌ها است که به پوشیدن کلاه رنگی معروف بوده و در ایجاد زمینه برای رفع این ممنوعیت نقش داشت.

الشرق الاوسط:
Related Post