دفتر رسانه‌ای امارت دبی به دنبال راه‌هایی برای تقویت همکاری با رسانه‌های فرانسه و تبادل ایده‌ها و تجربیات در چارچوب چشم‌انداز امارات متحده عربی و اهداف استراتژیک آن است.
به گزارش الشرق الاوسط، مونا المری مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولت محلی دبی و مدیر باشگاه خبرنگاران آن، با ماری کریستین ساراگوس رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی «رسانۀ جهانی فرانسه»(هولدینگ فرانس مدیا موند) و همچنین با ارنست دلفین رئیس و مدیر اجرایی تلویزیون فرانسه ملاقات کرد.
اعضای شرکت‌کننده در این جلسات که در پاریس برگزار شد، چگونگی توسعه رسانه‌های دبی در راستای تحقق اهداف چشم‌انداز امارات متحده عربی را بررسی کرده، و راه‌های افزایش همکاری در زمینه آموزش رسانه‌ای و دید و بازدید سازنده گروه‌های رسانه‌ای بین دو طرف را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.
مدیر باشگاه خبرنگاران دبی ضمن تأکید بر فرصت‌های که باعث ایجاد فضاهای جدید جهت برقراری ارتباط با نهادهای رسانه‌ای فرانسوی و رسانه‌های بین‌المللی دیگر، برخی از طرح‌های مهم امارات که عامل تقویت جایگاه این کشور به عنوان یک نیروی مثبت برای رسانه‌های منطقه عرب را با طرف دیگر بررسی کرد.
باشگاه خبرنگاران دبی هر سال «همایش رسانه‌های عربی» را برگزار می‌کند. این همایش اولین بار در سال ۱۹۹۹ برگزار شد.
المری در این باره گفت: «این جلسات در چارچوب استراتژی دفتر رسانه‌های دولتی دبی برای ایجاد راه‌های ارتباطی مؤثرتر با رسانه‌های جهان و دنبال کردن گفتگوی مثبت به منظور همکاری بیشتر با سازمان‌های رسانه‌ای در سراسر جهان است، البته با بهره‌گیری از فرصت‌های جدید جهت به اشتراک گذاشتن ایده‌ها پیرامون راه‌های تقویت همکاری مشترک، به ویژه در حمایت از جوانان اهل رسانه و توسعه توانایی‌های آنان خواهد بود.
از سوی دیگر، ماری کریستین ساراگوس و ارنست دلفین با ابراز قدردانی خود از نحوه پیشرفت شگفت‌انگیز امارات متحده عربی، این کشور را به عنوان یک نمونه متمایز در زمینه توسعه دانش و پیشرفت در ساخت آینده‌ای نوین در بین کشورهای جهان عرب معرفی کردند.