پمپئو تأکید کرد که عقب‌نشینی چیزی را تغییر نمی‌دهد

ایالات متحده آمریکا روز گذشته نسبت به ادامه رویارویی با اقدامات ایران در سوریه باوجود خروج نیرهای آمریکایی از این کشور و همچنین کارزار برای مبارزه با (داعش) متعهد شد.
به گزارش الشرق الاوسط، این تعهد در دیدار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در برزیل صورت گرفت.
پمپئو و نتانیاهو برای حضور در مراسم سوگند ژایر بولسونارو رئیس‌جمهوری جدید برزیل عازم این کشور شده‌اند.
دو طرف همچنین توافق کردند که همکاری‌های دوجانبه برای اجرای اقداماتی در سوریه و مناطق دیگر و مقابله با ایران در خاورمیانه تقویت خواهد یافت.
پمپئو در واکنش به تصمیم ترامپ به خروج نیروهای این کشور از سوریه نیز گفت که این تصمیم «به هیچ وجه تغییری ایجاد نخواهد کرد».
نخست‌وزیر اسرائیل پیش از این نشست در برزیل گفته بود که قصد دارد کیفیت تقویت تعاون در زمینه‌های اطلاعاتی و عملیاتی در سوریه و مناطق دیگر برای مواجهه با «تجاوزات» ایران بررسی کند.
در همین راستا، تیمر هیمن فرمانده امور اطلاعاتی ارتش اسرائیل روز دوشنبه در جریان کنفرانس خبری خود پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۱۹ «تغییرات چشم‌گیری» در سوریه رخ دهد: «حضور ایران در سوریه، در حالی‌که سوریه زیر چتر حمایتی روسیه در حال رسیدن به ثبات است، چیزی‌ست که ما آن را از نزدیک زیر نظر داریم».
او هشدار داده‌است ایران با افزایش نفوذ خود در عراق ممکن است قصد داشته باشد این کشور را به سکویی برای انجام حملات علیه اسرائیل تبدیل کند.