پس از اتهام به تروریسم در منامه… ۱۲ سال حبس برای قاسم هاشم به اتهام تجاوز به عنف

قاسم هاشم در حال بوسیدن سر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران در یکی از دیدارهای خود در تهران – عکس از الشرق الأوسط

قاسم هاشم در حال بوسیدن سر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران در یکی از دیدارهای خود در تهران – عکس از الشرق الأوسط

یک دادگاه بریتانیایی در لندن پایتخت انگلیس، با صدور حکمی قاسم هاشم مخالف بحرینی را به اتهام تجاوز جنسی به کودکان و تجاوز به عنف و آزار و اذیت فیزیکی، به ۱۲ سال حبس محکوم کرد. هاشم پیش از این نیز در دادگاهی در بحرین به صورت غیابی محاکمه شده و به اتهام تروریسم به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود. علاوه بر این پیش از اخذ پناهندگی سیاسی در بریتانیا بر اساس یک حکم سلطنتی ملیت بحرینی از او سلب شد. هاشم همچنین به هماهنگی با رهبران شیعه عراقی برای فعالیت های خرابکارانه در بحرین و ایجاد نا امنی در منطقه خلیج متهم است.

سخنگوی دادگاه هارو در لندن در تماسی تلفنی که «الشرق الأوسط» با او گرفت گفت، حکم ۱۲ سال حبس علیه هاشم صادر شد و او هم اینک در زندان ورم وود در غرب لندن زندانی است. وی افزود پس از هفت روز تبادل نظر، هیئت منصفه هاشم را به علت تجاوز جنسی و آزار و اذیت فیزیکی علیه یک دختر کوچک زیر سن ۱۴ سال به زندان محکوم کرد.

شایان ذکر است که قاسم هاشم یکی از کادرهای اصلی به اصطلاح «انقلاب ۱۴ فوریه» در بحرین به شمار می آید و به برنامه ریزی و طراحی قاچاق اسلحه به بحرین و تنظیم برنامه های آموزش نظامی در خارج از کشور متهم است.

این دومین باری به شمار می آید که یک دادگاه انگلیسی بر ضد یکی از اعضای ارشد یک گروه مخالف بحرینی حکم حبس بلند مدت صادر می کند.

پیش از این در ماه دسامبر (آذر ماه) گذشته عبد الرؤوف الشایب به ۵ سال زندان محکوم شد، زیرا پلیس اسکاتلند یارد او را در حالی دستگیر کرد که پرونده های نظامی و آموزش ساخت بمب، و کارت های حافظه ۱۶ گیگا بایتی حاوی فایل های نظامی با عنوان «بمب – ویرانی – موشک» در اختیار داشت.

هر دوی آن ها از انگلیس پناهندگی سیاسی اخذ کرده بودند.