رئیس کنفدراسیون فوتبال اروپا از کندی روند تحقیقات ابراز شگفتی کرد…. بلاتر از بیمارستان مرخص شد

میشل پلاتینی رئیس کنفدراسیون یوفا – عکس از خبرگزاری فرانسه

میشل پلاتینی رئیس کنفدراسیون یوفا – عکس از خبرگزاری فرانسه

پس از میشل پلاتینی فرانسوی و موسی بلتی لیبریایی که در بحران فساد فیفا کنار گذاشته شدند، فدراسیون بین المللی فوتبال  «فیفا» روزگذشته اعلام کرد که با پنج نامزد برای شرکت در رقابت های ریاست فیفا که قرار است ۲۶  ماه فوریه آینده (بهمن ماه) انجام شود موافقت کرده است، تا جایگزینی برای جوزف بلاتر سوئیسی انتخاب شود.

فیفا در بیانیه ای افزود این پنج نامزد عبارتند از: علی بن الحسین شاهزاده اردنی (رئیس فدراسیون فوتبال اردن)، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئیس بحرینی فدراسیون فوتبال آسیا، ژروم شامپاین فرانسوی، جیانی اینفانتینو دبیرکل سوئیسی کنفدراسیون فوتبال اروپا، و توکیو سکسوال از آفریقای جنوبی.

در حال حاضر پیش بینی این که آیا پلاتینی در پاک کردن سابقه خود تا قبل از تاریخ انتخابات  موفق خواهد شد یا خیر هنوز زود است، زیرا کمیسیون انتخابات، درخواست های نامزدها را، با توجه به مقررات سختگیرانه در مورد بررسی صداقت، به دقت  بررسی می کند، که ممکن است از تعلیق او جلوگیری کند. پلاتینی روز گذشته از طریق یکی از وکلای خود از «روند کند و تعجب آور» بررسی درخواست تجدید نظر توسط فیفا ابراز شگفتی کرد.

از سوی دیگر، سپ بلاتر روزگذشته از بیمارستان مرخص شد وبه منزل خود بازگشت. کلاوس ستولکر، سخنگوی وی گفت که بلاتر به مدت ۴۸ ساعت تحت نظر پزشکی بوده است.

بلاتر در اواخر هفته گذشته به دلیل فشار عصبی، بیمار شده بود وتحت مراقبت های پزشکی قرار گرفت.