پادشاه عربستان سعودی به هنگام افتتاح مرکز پژوهش نفت ملک عبد الله: به آن چه ارائه داد افتخار می کنیم و راه او را دنبال می کنیم

ملک سلمان و رئیس جمهور چین در حال سخن گفتن با کودکان طی مراسم افتتاح مرکز مطالعات و پژوهش های نفتی ملک عبد الله در ریاض – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

ملک سلمان و رئیس جمهور چین در حال سخن گفتن با کودکان طی مراسم افتتاح مرکز مطالعات و پژوهش های نفتی ملک عبد الله در ریاض – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

عربستان سعودی و چین روز گذشته در بیانیه مشترکی اعلام کردند که روابط میان آن ها به شراکت استراتژیک در همه زمینه ها ارتقا یافت. در این بیانیه آمده است سفر چی جین پینگ رئیس جمهور چین در پاسخ به دعوت ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی صورت گرفت.

در این بیانیه به زمینه های همکاری بین ریاض و پکن اشاره شد که زمینه های سیاسی اقتصادی، تجاری، فرهنگی، انسانی، نظامی، امنیتی، مبارزه با تروریسم و انرژی در سطح منطقه ای و بین المللی را شامل می شود.

در بیانیه بر علاقمندی مشترک دو کشور به افزایش و تعمیق همکاری تأکید شده است، و دو کشور تصمیم گرفتند روابط دو جانبه خود را به شراکت جامع استراتژیک و تقویت همکاری در شش زمینه از جمله سیاسی، انرژی، علمی و امنیتی ارتقا دهند.

این بیانیه در پایان سفر رئیس جمهور چین صادر شد که روز گذشته ریاض را به مقصد قاهره ترک کرد. رئیس جمهور چین پیش از ترک ریاض در مراسم افتتاح مرکز مطالعات و پژوهش های نفتی ملک عبد الله شرکت کرد.

هنگام افتتاح این پروژه، پادشاه عربستان درباره این مرکز گفت: «این از جمله چیزهایی است که ملک عبد الله – رحمه الله – برای کشورش باقی گذاشت که ما به آن افتخار می کنیم و راه او و پدر و برادران سابق او را ادامه می دهیم، دوران او به حفاظت از منافع ملی و شهروندان مشهور بود».