برخورد قطار مسافربری تهران-مشهد با قطار باربری متوقف در ایستگاه-عکس از ایسنا

برخورد قطار مسافربری تهران-مشهد با قطار باربری متوقف در ایستگاه-عکس از ایسنا

در اثر برخورد قطار مسافربری تهران- مشهد با قطاری باری متوقف در ایستگاه دامغان، یک نفر کشته و ۳۵ نفر مجروح شدند که حال ۳ تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.

روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با انتشار بیانیه ای در روز جمعه ۱۶ خرداد (۶ ژوئن)، اعلام کرد که در برخورد قطار مسافربری تهران – مشهد با یک قطار باری در ایستگاه امروان شهرستان دامغان، یک نفر کشته و سی و یک نفر زخمی شده اند. این در حالی است که خبرگزاری ایسنا به نقل از حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد نجات حلال احمر ایران نوشت: «در این حادثه یک نفر کشته شد و حال سه تن از مسافران نیز وخیم اعلام شده است.»

این حادثه در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب گذشته یه وقت ایران (پنج شنبه ۱۵ خرداد) رخ داده است و بر اشاش گزارش های رسیده قطار باربری در ایستگاه متوقف بوده است.

خبرگزاری ایرنا نوشت که در این حادثه، یک مسافر مرد حدود شصت ساله جان خود را از دست داد و مصدومان این حادثه به بیمارستان های دامغان و سمنان انتقال یافتند.

به گفته درخشان ۳۵۰ مسافر و ۴۰ خدمه این قطار دچار حادثه شده اند که سه تن از مصدومان به مدت «چند ساعت» محبوس شده بودند.

براساس این گزارش، تاکنون بیست تن از مصدومان به طور سرپایی درمان و مرخص شده و بقیه مصدومان تحت درمان قرار دارند. حال آنان نیز رضایت بخش گزارش شده است.
تاکنون در مورد علت این حادثه گزارشی منتشر نشده است و بر اساس گزارش های خبرگزاری های داخلی ایران کمیسیون عالی بررسی سوانح راه آهن این کشور مشغول بررسی علت وقوع این حادثه است و قرار است نتیجه تحقیقات بعدا اعلام شود.

این قطار مسافربری حدود ساعت پنج بعد از ظهر پنج شنبه به وقت محلی (۱۵ خرداد) تهران را به مقصد مشهد ترک کرده بود که در مسیر خود در نزدیکی شهر دامغان دچار حادثه شد.

خبرگزاری ایسنا در گزارش خود آورده است که بعد از وقوع حادثه مسئولین رجا (راه آهن جمهوری اسلامی) از وقوع این حادثه اظهار بی اطلاعی کرده اند. از اینرو به نظر می رسد به علت عدم پاسخگویی مسئولین مربوطه در ساعات اولیه بعد از این برخورد، آمار متفاوتی از تعداد کشته ها و زخمی ها در منابع خبری داخلی ایران منتشر شد که برخی از این منابع کشته های این حادثه را دو یا سه کشته اعلام کردند، اما بعد از مدت کوتاهی آمار کشته ها را به یک نفر تغییر دادند.

خط آهن تهران-مشهد یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی ایران است و هر ساله هزاران نفر به منظور زیارت از این طریق عازم مشهد می‌شوند.