تاکید سفارت آمریکا در لیبی بر حمایت از دولت وحدت ملی 
قاهره : خالد محمود
غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی از ایجاد چارچوبی برای تشکیل نیروی مشترک به منظور توقف درگیری‌ها و اختلافات در طرابلس خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، در این راستا شورای امنیت سازمان ملل ماموریت فرستاده ویژه خود را در لیبی برای یک‌سال تمدید کرد.
 فرستاده سازمان ملل اعلام کرد؛ نشست فنی و نظامی ویژه تدابیر امنیتی در شهر طرابلس پایتخت این کشور برگزار کرده است که در پی آن، نحوه اجرای ماموریت نیروی مشترک جدید جهت توقف درگیری‌ها و اختلافات مقرر شد.
غسان سلامه با صدور بیانیه‌ای هدف از تشکیل این نیرو را ایجاد آتش‌بس و بازگشت مردم به زندگی عادی در مناطق درگیری اعلام کرد.
این بیانیه هشت بند مورد اتفاق آتش‌بس را تشریح داد که مهتمرین آنها: «جمع‌آوری تمام اسلحه های سنگین و نیمه سنگین در پادگان‌های نظامی، نحوه عقب‌نشینی گروه‌های مسلح از مناطق حساس و عمومی، استقرار نیروی ارتش و پلیس در تمام سطح شهر و همچنین اخذ تعهد کتبی از شبه نظامیان و گروه‌های مسلح در عدم باج‌گیری یا ایجاد فشار و یا ورود به سازمان‌های مرکزی و حساس دولت» است.
 این در حالی صورت می‌گیرد که سفارت آمریکا در لیبی مجددا بر حمایت خود از دولت وحدت ملی به نخست وزیری فایز السراج تاکید کرد.
از طرفی دیگر پارلمان لیبی پس از به تصویب رساندن موضوع به رفراندوم گذاشتن قانون اساسی در این کشور، دچار دودستگی شده است.
در این رفراندوم قرار است سه ستاد مرکزی برای انتخابات تشکیل شود که این امر باعث ایجاد اختلاف میان نمایندگان پارلمان شد و برخی از آنها آن را مخالف قانون اساسی موجود دانستند.
قانون موجود و در حال اجرا، مجوز بیش از یک ستاد مرکزی برای انتخابات را صادر نکرده است.
نمایندگان مخالف، لایحه به تصویب رسیده را مغایر با قانون اساسی دانستند و آن را تخلف قانونی حساب کردند و با کسانی که این لایحه را به تصویب رساندند، خواستار برخورد قانونی شدند.