رهبری مشترک عربی – آفریقایی در دریای سرخ

خودروها در خیابان های آب گرفته صنعا پس از ریزش باران سیل آسا – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

خودروها در خیابان های آب گرفته صنعا پس از ریزش باران سیل آسا – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

روز گذشته جنگنده های ائتلاف عربی برای بازگرداندن مشروعیت به یمن، حملات خود را بر مواضع شورشیان حوثی و نیروهای متحد آن ها، علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن، تشدید کردند.

این حملات پایگاه هوایی الدیلمی، در نزدیکی فرودگاه بین المللی صنعا و مؤسسه هوایی، که در داخل پایگاه واقع شده است را هدف قرار دادند. شاهدان عینی به «الشرق الأوسط» گفتند که پس از بمباران، صدای انفجارهای مهیبی به گوش رسید و شعله های آتش از تیپ هشتم متصاعد شد.

برخی منابع نزدیک به دولت یمن به «الشرق الأوسط» گفتند که عملیات تدارکاتی برای مرحله جدیدی از عملیات نیزه طلایی، که هدف آن آزاد سازی صنعا است، بامداد روز گذشته آغاز شد. آن ها تأکید کردند که این عملیات تدارکاتی شامل حملات شدید هوایی است که انتظار می رود جنگنده های ائتلاف، طی روزهای اندک آینده نزدیک به هزار حمله هوایی بر صنعا انجام دهند.

از سوی دیگر «الشرق الأوسط» اطلاع یافت که سومالی و اریتره به کشورهای ائتلافی که عربستان سعودی در عملیات دریای سرخ رهبری می کند پیوستند. منابع ویژه گفتند رهبری مشترکی برای نیروهای عربی و آفریقایی در دریای سرخ تشکیل شد، و سرتیپ علی احمد الطنیجی از امارات برای فرماندهی منطقه عملیاتی دریای سرخ کاندید شد. این در حالی است که کشتی های جنگی ائتلاف به سواحل شهر ساحلی الحدیده در دریای سرخ در غرب یمن نزدیک شدند.