محققان آمریکایی در پزشکی قانونی نیویورک اعلام کردند با تکنولوژی جدید در تحلیل دی‌ان‌آی، می توانند هویت قربانیان ۱۱ سپتامبر را بهتر تشخیص دهند.
به گزارش الشرق الاوسط، پزشکی قانونی نیویورک در این باره گفت: با این تکنولوژی جدید توانسته است هویت جسد مایکل جونسون ۲۶ ساله را تشخیص دهد. این شخص یک کارمند مالی در طبقه ۸۹ برج تجارت جهانی مشغول به کار بوده است.
محققان توانستند در بزرگترین آزمایشگاه پزشکی قانونی جهان که در نیویورک واقع است، با استفاده از تحلیل استخوان های بر جای مانده، به این پیشرفت علمی دست پیدا کنند.
مارک دیزایر رییس پزشکی قانونی نیویورک در این باره گفت: «این تکنولوژی به ما امکان می دهد که دی‌ان‌آی موجود در استخوان ها را به دست بیاوریم، اما برای رسیدن به آن باید یک سری عملیات دقیق و شیمایی پیچده ای را انجام دهیم».
وی افزود: «این تکنولوژی را نیز برای تشخیص هویت قربانیان حادثه های مربوط به سوانح هواپیماها، قطارها و عملیات تروریستی که در آرژانتین و کانادا و جنوب آفریقا رخ داده است، به کار برده اند».
به گفته محققان در این تکنولوژی جدید هرچه استخوان های باقی مانده از قربانیان بیشتر پودر شود، می توان به نتایج مطلوبت تری رسید.
دیزایر از پزشکی قانونی نیویورک به خاطر نگهداری جسدهای قربانیان ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون قدردانی کرد و گفت این مرکز می دانست که روزی می رسد با پیشرفت علم در تحلیل دی‌ان‌آی، هویت قربانیان تشخیص داده می شود.