هیئت آمریکایی در روزهای آینده برای هماهنگی خروج از سوریه به ترکیه سفر خواهد کرد… آنکارا با موسکو موضوع را بررسی می‌کند
آنکارا: سعید عبدالرزاق

ترکیه اعلام کرد نقشه ویژه عملیات نظامی در شرق رود فرات جهت هدف قراردادن گروه‌های شبه‌نظامی کُرد را تهیه کرده است و در آینده‌ای نزدیک آن را به اجرا خواهد گذاشت.
به گزارش الشرق الاوسط، همچنین مقامات ترکیه از رسیدن هیئت آمریکایی در چند روز آینده به آنکارا جهت بررسی خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، خبر دادند.
مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز گذشته در سخنرانی خود در نشست ارزیابی سیاست خارجی ترکیه در سال ۲۰۱۸ تأکید کرد که کشورش مصمم است در اسرع وقت به سمت شرق رودخانه فرات در شمال سوریه حرکت کند.
این در حالی است که در چند روز پیش چاووش اوغلو اعلام کرده بود آنکارا تصمیم دارد به این عملیات را به تعویق بندازد تا از وقوع هرج و مرج در زمان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه جلوگیری کند.
قرار است به منظور ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر در خصوص این موضوع بین دو طرف، سه کمیته مشترک تشکیل شود و در ماه ژانویه (دی ماه) در واشنگتن دیدار کنند.
ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با اشاره به خروج ایالات متحده از سوریه گفت: «یک هیئت نظامی آمریکایی از هفته جاری به ترکیه سفر خواهد کرد تا دربارهٔ هماهنگی طرح خروج آمریکا از سوریه بحث کند».
وی افزود: «نیروهای ترکیه همچنان به حضور خود در حومه استان ادلب برای تأمین امنیت و ثبات آن منطقه ادامه خواهد داد.
وی اظهار کرد: «ترکیه دارای ۱۲ مرکز دیده‌بان نظامی در ادلب است و همچنان در راستای اجرای توافق سوچی، حضور نظامی خود را در ادلب تقویت می‌کند چراکه توافق آتش‌بس در ادلب نتیجه‌ مثبت داد و در حال حاضر آرامش و امنیت در این استان برقرار است».