اخذ نمونه دی ان ای از خانواده های ۱۶ افراط گرا

دو نفر از نزدیکان قربانیان انفجار آنکارا در حال گریه هنگام تشییع جنازه قربانیان – عکس از خبرگزاری فرانسه

دو نفر از نزدیکان قربانیان انفجار آنکارا در حال گریه هنگام تشییع جنازه قربانیان – عکس از خبرگزاری فرانسه

در حالی که احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه روز گذشته اعلام کرد که داعش اولین مظنون در حمله آنکارا است، که روز شنبه گذشته تجمعی برای صلح را هدف قرار داد و منجر به کشته شدن دست کم ۹۷ تن شد، منابع ترکیه فاش کردند که ده ها افراط گرا را دستگیر کرده اند.

اوغلو به شبکه تلویزیونی «ان تی وی» گفت: «با توجه به نحوه انجام بمب گذاری، اولویت در تحقیق درباره داعش است». وی همچنین گفت که دو انتحاری این عملیات را انجام دادند. خبرگزاری فرانسه به نقل از وی گفت: « نام شخصی را در دست داریم که ما را به سازمانی هدایت می کند». با این حال او جزئیاتی درباره تحقیقات کنونی ارائه نداد.

حمله آنکارا شبیه یک بمب گذاری است که در ۲۰ ژوئیه فعالان مسالمت آمیز طرفدار کردها را در شهرستان سروج در مرز با سوریه هدف قرار داد، و ۳۴ نفر کشته بر جای گذاشت.

در حالی که محققان فرضیه قرار داشتن افراط گرایانی از سازمان داعش در پشت این دو بمب گذاری را بررسی می کنند، روزنامه «حریت» گفت که مقامات از خانواده های ۱۶ نفر از کسانی که به ارتباط داشتن با سازمان افراطی مظنون هستند، نمونه «دی ان ای» گرفتند.

این روزنامه افزود که مقامات امکان این را بررسی می کنند که برادر بزرگ تر فردی که بمب گذاری شهرستان سروج را انجام داده بود یکی از افراد انتحاری باشد. مقامات ترکیه همچنین از روز یکشنبه، ۴۰ مظنون به ارتباط با سازمان داعش را بازداشت کردند.