ترکیه ۴۲ هزار نیروی مسلح را در مرزهای خود با سوریه و ادلب مستقر کرده است
در هول و ولای شروع حمله حکومت سوریه و هم پیمانانش به ادلب و سرازیر شدن سیل مهاجران به ترکیه، ارتش ترکیه به تجهیز پایگاه‌های خود در ادلب ادامه می‌دهد.
به گزارش الشرق الاوسط، به نقل از خبرگزاری رویترز منابعی از معارضین اذعان کرده اند که ترکیه پس از شکست نشست سه گانه تهران در رسیدن به آتش بس، مجهز کردن نیروهای معارض را به سلاح بیشتر کرده است.
یکی از رهبران ارتش آزاد سوریه عنوان کرده است که ترکیه قول تجهیزات نظامی داده و حکومت اسد به هدف خود نخواهد رسید.
وی همچنین عنوان کرد که ترکیه به گروه‌های معارض و ارتش آزاد سوریه دستور داده تا به سمت مناطق درع الفرات و غصن الزیتون بروند.
در این میان، کامیون‌های حامل مهمات تحت مراقبت‌‎های شدید امنیتی به مرزهای ترکیه آمده و ترکیه مرزهای جنوبی خود را مجهز کرده است. بطوریکه ۳۰ هزار نیروی مسلح خودر را در امتداد مرز خود با سوریه و ۱۲ هزار نیروی مسلح دیگر را در پایگاه‌های مراقبتی خود در ادلب مستقر کرده است.
از سویی دیگر ابراهیم کالین سنخگوی رسمی اردوغان گفته است که هدف ما متوقف کردن حمله به ادلب بوده و در این راه از کشورهای غربی و ایالات متحده آمریکا کمک می‌گیریم.
وی همچینین افزود که از همه انتظار داریم که به نوعی برای رسیدن به حل سیاسی در خصوص ادلب همکاری کنند.
وی عنوان کرد که اردوغان به موسکو و تهران هشدار داد که حملات به ادلب منجر به وقوع فاجعه‌ای انسانی می‌شود.
وی همچنین عنوان کرد این حملات باعث سرازیر شدن سیل مهاجرین خواهد شد و این مشکل نه فقط دامان ترکیه بلکه دامان کشورهای اروپایی را نیز خواهد گرفت.
از سویی دیگر خاطر نشان کرد که حمله به ادلب باعث تضعیف روندهای سیاسی و منجر به وجود آمدن یک بحران بزرگ خواهد شد. تهدیدات غرب در خصوص استفاده نظام اسد از سلاح شیمیایی کافی نیست؛ چرا که جنگ داخلی سوریه منجر به کشته شدن صدها هزار نفر شده که ۹۹ درصد آنها با اسلحه معمولی کشته شده‌اند.