فرودگاه الحسکه در خدمت نیروهای نظامی آمریکا برای حمله به سازمان تروریستی

 جان اف لودریان وزیر دفاع فرانسه و همتای آمریکایی او آشتون کارتر در کنفرانس مطبوعاتی در پاریس – عکس از خبرگزاری فرانسه

جان اف لودریان وزیر دفاع فرانسه و همتای آمریکایی او آشتون کارتر در کنفرانس مطبوعاتی در پاریس – عکس از خبرگزاری فرانسه

منابع آگاه ترک  گزارش دادند که آنکارا طی روزهای آینده خود را برای انجام عملیات زمینی در منطقه جرابلس سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه، که تحت کنترل سازمان داعش است، آماده می کند.

این منابع برای «الشرق الأوسط» ذکر کردند یک مین جمع کن به نوار مرزی که جرابلس در شمال حلب را از شهر کرکمیش ترکیه جدا می سازد رسید، و قرار است منطقه را از مین هایی که توسط سازمان داعش کاشته شده است، برای آماده کردن مرحله بزرگ بعدی، مین روبی کند.

فوزی جان بیردی، نماینده حزب توسعه و عدالت از ایالت مرزی هاتای در پارلمان ترکیه فاش کرد ترکیه بر این اساس که با سازمان تروریستی داعش و هر سازمان تروریستی دیگری مبارزه کرده و می کند، خود را آماده این عملیات نظامی می کند، و به منظور حفظ امنیت شهروندان خود به این کار ادامه خواهد داد.

در همین راستا، دیده بان حقوق بشر سوریه از تعدادی منابع در استان الحسکه سوریه نقل کرد که فرودگاه رمیلان در حومه الحسکه، که مقر ستاد خود مدیریتی مشترک است، پس از توسعه سکوی آن طی هفته های گذشته، تقریباً برای استفاده جنگنده های آمریکایی در عملیات ضد داعش آماده شده است.

از سوی دیگر در پاریس، وزرای دفاع هفت کشور شرکت کننده در ائتلافی که با داعش مبارزه می کند، روز گذشته متعهد شدند که عملیات برای از بین بردن «مراکز قدرت» سازمان تروریستی داعش در عراق و سوریه را افزایش می دهند. پس از مذاکراتی که میان وزرا انجام شد، آشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد هدف اساسی ائتلاف از بین بردن سازمان است که آن را «توده بد خیم سرطانی» در عراق و سوریه توصیف کرد، و این کار از طریق از بین بردن مراکز قدرت سازمان در الرقه و موصل صورت می گیرد. وی افزود: «هدف دوم جلوگیری از گسترش تومور بدخیم (داعش) در جهان است».

فرانسه، ایالات متحده، انگلیس، آلمان، ایتالیا، هلند و استرالیا کشورهایی بودند که در نشست روز گذشته شرکت داشتند.