انتشار «بولتن قرمز» برای ۱۲ مظنون در پرونده بمب‌گذاری تروریستی استانبول

آنکارا: سعید عبدالرزاق

نیروهای امنیتی ترکیه هفته گذشته طی عملیاتی ده‌ها تروریست را بازداشت کردند. به گزارش الشرق الاوسط، وزارت دفاع ترکیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در هفته گذشته طی عملیات ضد تروریستی، ۳۲ تروریست در داخل و خارج کشور (شمال سوریه) دستگیر شدند. در این عملیات که در فاصله زمانی ۳۰ نوامبر تا ۶ دسامبر (۱۵- ۹ آذر) انجام شد، ۳۹ انبار اسلحه و پناهگاه تروریست‌ها تخریب و مقادیری اسلحه و مهمات مصادره شد. در این درگیری‌ها دو سرباز ترک کشته شدند».
بنا به بیانیه وزارت دفاع، این عملیات علیه سازمان تروریستی داعش در داخل و خارج از کشور انجام شده است.
منابع امنیتی نیز در هفته گذشته از بازداشت ۴۱ تروریست از ۲۳ تا ۲۹ نوامبر (۸- ۲ آذر) خبر داده بودند.
در همین باره سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در هفته پیش اعلام کرد: «نیروهای امنیتی ترکیه در سال جاری، توانستند ۱۰۰ تن از رهبران گروه‌های تروریستی را دستگیر کنند. از آغاز سال جاری تاکنون ۱۰۹ هزار و ۷۳۷ عملیات علیه سازمان‌های تروریستی انجام شده است».
رجب طیب اردوغان نیز با دادن وعده در خصوص از بین بردن بقایای داعش افزود: «در سوریه دیگر چیزی به نام داعش وجود ندارد و هر آنچه می‌بینید گروه‌های کوچکی هستند که قصد دارند با نام داعش باعث بی‌ثباتی در کشور و منطقه شوند».
از سوی دیگر، قوه قضاییه ترکیه در راستای تحقیقات انجام شده در خصوص انفجار تروریستی در استانبول در سال ۲۰۱۶، دستور انتشار بولتن قرمز برای ۱۲ تروریست را صادر کرد. در میان این افراد اسامی تعدادی از رهبران حزب کارگران کردستان (PKK) نیز به چشم می‌خورد.
دادگاه کیفری استانبول دو روز پیش و بنا به درخواست دادستان کل استانبول، دستور ادامه حبس ۸ تن از مظنونان این پرونده و انتشار بولتن قرمز برای ۱۲ مظنون را صادر کرد.