Categories: خبر

تروریسم نمازگزارن را در القطیف هدف قرار می دهد.. عربستانی ها متحد می شوند

وزارت بهداشت: ۲۱ شهید… وزارت کشور به «الشرق الأوسط»: هدف ایجاد فتنه است* کوچکترین شهید ۶ ساله است* شاهدان عینی: یک انتحاری در مسجد را بست و خود را منفجر کرد

قرآن هایی با اثرات خون قربانیان – عکس از عیسی الدبیسی

روز گذشته یک انتحاری خود را در مسجد علی بن ابی طالب در شهرستان القدیح از توابع استان القطیف در شرق عربستان سعودی منفجر کرد. این انفجار ۲۱ شهید و ۹۷ زخمی برجای گذاشت که ۴۵ نفر از مجروحان پس از مداوا بیمارستان را ترک کردند. کوچکترین قربانیان این حادثه ۶ سال داشت.

شاهدان عینی به «الشرق الأوسط» گفتند که این تروریست وارد مسجد شد و در رکعت دوم نماز درب مسجد را محکم بست، و پس از آنکه به میان صف نمازگزاران رسید خود را منفجر کرد.

وزارت کشور عربستان سعودی وعده داد که عاملان این جنایت را تعقیب خواهد کرد و آن ها تسلیم عدالت خواهد کرد. این وزارت در اظهاراتی به «الشرق الأوسط» گفت که هدف از این کار ایجاد فتنه در کشور است. سرلشکر منصور الترکی، سخنگوی امنیتی وزارت کشور کسانی که پشت این حادثه هستند را بزدل توصیف کرد.

مردم عربستان سعودی نیز با ابراز همبستگی در تمام سطوح اعلام کردند که در برابر کسانی که به دنبال برافروزی فتنه مذهبی هستند مقابله خواهند کرد.

بنا به گزارش روزنامه های فرانسوی، سازمان تروریستی داعش مسؤلیت این عملیات را به عهده گرفت ولی درستی این خبر تا کنون تأکید نشده است.

مفتی عربستان سعودی این حادثه تروریستی را به شدت محکوم کرد. وی تأکید کرد کسانی که این حمله تروریستی را بر ضد نمازگزاران القدیح انجام دادند، از شریعت معتدل اسلامی بویی نبرده اند، و برای ایجاد تفرقه میان مردم و ایجاد هرج و مرج تلاش می کنند. هم زمان وزیر دادگستری عربستان سعودی و شیخ ولید الصمعانی رئیس شورای عالی قضایی با گناهکار شمردن این عمل تأکید کردند که قوه قضاییه مجازات بازدارنده ای را برای جنایات تروریستی در نظر خواهد گرفت. در همین حال برخی شخصیت ها در استان القطیف خواستار پایبندی به وحدت ملی برای فرصت ندادن به مجرمان شدند.

ایالات متحده، امارات و اردن این حادثه را محکوم کردند و بر همبستگی کامل خود با عربستان سعودی برای مقابله با تروریسم تأکید کردند. الأزهر و برخی از کشورهای عربی و خارجی و همچنین مؤسسات بین المللی نیز این حادثه تروریستی را محکوم کردند.

الشرق الاوسط:
Related Post