تروریسم بروکسل را فلج می کند

عربستان سعودی انفجارهای پایتخت اروپا را محکوم می کند* «داعش» مسؤلیت ۳ حمله خونین را به عهده می گیرد * کشف بمب های دست ساز حاوی میخ و مواد شیمیایی

یکی از قربانیان ایستگاه مترو زیر زمینی ملبوک در مرکز بروکسل در حال دریافت کمک های اولیه (خبرگزاری فرانسه).. در گوشه تصویر یکی از مظنونان حملات (خبر گزاری فرانسه)

صبح روز گذشته تروریسم اتحادیه اروپا را در قلب خانه اش در بروکسل پایتخت بلژیک هدف قرار داد، و با انفجارهای پیاپی فرودگاه شهر و ایستگاه مترو را لرزاند و بیش از ۲۳۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت.

بنا به گفته نیروهای آتش نشانی طی دو انفجاری که در فرودگاه بروکسل رخ داد ۱۴ تن کشته و ۹۶ نفر مجروح شدند. مقامات احتمال می دهند انفجار فرودگاه توسط افراد انتحاری انجام شده باشد. این در حالی است که گفته می شود عاملان حملات «سه بمب» را وارد فرودگاه کردند اما یکی از آن ها منفجر نشد. یک ساعت بعد، انفجاری در یکی از ایستگاه های مترو در ملبوک در نزدیکی نهادهای اتحادیه اروپا به وقوع پیوست و منجر به کشته شدن دست کم ۲۰ تن و زخمی شدن ۱۰۶ نفر شد.

در همین راستا، ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی در پیام تسلیتی که به شاه فیلیپ پادشاه بلژیک فرستاد خواستار همبستگی تمامی تلاش های بین المللی برای مبارزه با تروریسم شد که آن را «معضل خطرناک» توصیف کرد. شاهزاده محمد بن نایف بن عبد العزیز ولیعهد و معاون رئیس شورای وزیران و وزیر کشور ، و شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد و معاون دوم رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی نیز در پیام های جداگانه ای به پادشاه بلژیک تسلیت گفتند.

در پی وقوع این حملات، سطح هشدار تروریستی به بالاترین درجه افزایش یافت، و فرودگاه بین المللی بروکسل بسته شد، و اقدامات امنیتی در فرودگاه های لندن و پاریس و فرانکفورت و ژنو و کوپنهاگ افزایش یافت. حرکت مترو در بروکسل، که مقر ناتو است، نیز متوقف شد.

فردریک ون لو دادستان فدرال بلژیک در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «عکسی از سه مرد مظنون در فرودگاه زوانتم گرفته شده است که به نظر می رسد دو نفر از آن ها عاملان حملات انتحاری باشند، و به دنبال نفر سوم هستیم که یک کلاه و کتی به رنگ روشن به تن دارد». پس از آن یکی از مسؤلان دولتی گفت که مظنون سوم در حال دویدن دور از ساختمان فرودگاه دیده شده است. دادستانی فدرال نیز اعلام کرد یک بمب دست ساز حاوی میخ به علاوه مواد شیمیایی و پرچم سازمان داعش، که مسؤلیت حملات را به عهده گرفت، طی عملیات جستجو در بروکسل پیدا شده است.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post