رور زنان زیبارو، پنج‌شنبه‌ها را برای زنان بغداد ترسناک کرده است

باوجود آرامش نسبی که در اکثر استان‌های عراق برقرار شده و با وجود کاهش عملیات و حملات گروه‌های تروریستی وابسته به داعش و «القاعده»، اما اکنون نگرانی‌هایی در میان شهروندان بغداد و بصره به وجود آمده که دلیل آن عملیات قتل و ترور افرادی مختلف با زمینه‌های اجتماعی متفاوت است.

به گزارش الشرق الاوسط، طی چند هفته گذشته چهار تن از زنان مشهور در عراق جان باختند.
دو نفر از آنان در اثر تیراندازی افراد مسلح در مقابل دوربین‌های مدار بسته کشته شدند.
یکی از زنان کشته شده تاره فارس مدل لباس است که ترور وی به دلیل عکس‌های جسورانه‌اش، بسیار بحث برانگیز بود.
قبل از این، در ماه آگوست مدیران دو مرکز زیبایی مهم در بغداد طی یک هفته کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه جسدهای آنان در منازلشان پیدا شد.
با وجود تحقیقات گسترده همچنان شایعاتی در خصوص مرگ آنان وجود دارد، چرا که دلیل مرگ یکی از آنان سکته قلبی و دیگری مصرف بیش از حد مواد مخدر تشخیص داده شده است.
دو روز قبل از قتل تاره فارس، سعاد العلی، فعال حقوق زنان هنگام سوار شدن در ماشینش در بصره به ضرب گلوله کشته شد.
پلیس بصره اعلام کرد قاتل وی همسر سابقش بوده، درحالی که خانواده و شیخ عشیره‌اش این خبر را تکذیب کرده‌اند.
هنا ادوار، رئیس سازمان غیردولتی «الامل» و مدافع حقوق زنان دلیل این اتفاقات را ضعف سرویس‌های امنیتی و نبودن عدالت دانست.
مقامات بغداد سعی در اخفای رابطه بین این ترورها دارند. این در حالی است که حیدر العبادی، نخست‌وزیر بغداد ضمن مرتبط دانستن حوادث بغداد و بصره در پیامی به مسئولان اطلاعات عراق، از آنان خواست به بررسی این اتفاقات بپردازند.
وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انجام این جنایات به طور همزمان از برنامه‌ریزی‌های سازمان یافته به منظور اختلال در امنیت کشور دلالت می‌کند.»
احمد الشریفی، کارشناس امنیتی با اشاره به این مهم که هدف از این ترورها ایجاد رعب و وحشت و ناتوان نشان دادن مؤسسه‌های امنیتی کشور است، گفت: «بعید نیست که درگیری‌های اخیر آمریکا و ایران دلیل این اتفاقات باشد. این جنایات سازمان یافته بوده و نوعی تروریسم اجتماعی است و زمان‌بندی آن نشان می‌دهد که با توجه به ماهیت درگیر‌های آمریکا و ایران، جنگ میان این دو کشور به این شکل در کشورهای متحد آنان نمود پیدا کرده است. باید منتظر افزایش این جنایات در روزهای آینده نیز باشیم.»