نامزد جمهوری خواه در برابر طوفان… اوباما ورود او را به کاخ سفید بعید می داند

تصویری از سایت رسمی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ

تصویری از سایت رسمی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ

نبرد داغ انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جب بوش تنها به تصریحات تلوزیونی و رسانه ای و رویارویی در مناظره ها و انتخابات مقدماتی محدود نمی شود، بلکه به رقابت در فضای اینترنتی منتقل می شود. اگر کسی بخواهد به سایت بوش حاکم  سابق ایالت فلوریدا و نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری وارد شود، و آدرس اینترنتی «جب بوش دات کام» را بنویسد، این آدرس او را به سایت دونالد ترامپ، رقیب و دیگر نامزد جمهوری خواه منتقل می کند.

ترامپ در حساب کاربری خود در «توییتر» با تمسخر به بوش نوشت: «به نظر می رسد جب فراموش کرده است اشتراک خود را با دامنه (سرور) اینترنتی تمدید کند… حدس بزنید چه کسی سایت را خرید».. ترامپ در صفحه خود در «توییتر» افتخار کرد که این صفحه را به سایت انتخاباتی خود منتقل کرده است. معمولاً هر نامزد پیش از کاندید شدن رسمی در رقابت های انتخاباتی اقدام به خرید چندین دامنه یا سرور به نام خود می کنند تا رقبا آن را نخرند و با آن نامها سایت های طنز ایجاد نکنند.

این در حالی است که نگاه ها به سوی انتخابات مقدماتی ایالت کارولینای جنوبی در روز شنبه آینده دوخته شده است که بوش سعی دارد در آن جا پنج درصد آرا را به دست آورد. نتایج انتخابات مقدماتی در کارولینای جنوبی آزمونی برای شانس بوش در آن انتخابات و فرصتی برای ادامه تا پایان راه و مشخص شدن نامزد جمهوری خواهی است که در رقابت های ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد. ترامپ در حالی که تلاش دارد در ایالت کارولینای جنوبی پیروز شود، با هجوم گسترده رقبا و همچنین باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی مواجه است.

اوباما در یک مصاحبه تلوزیونی گفت: « هنوز معتقدم که ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد، به این دلیل که من به مردم آمریکا ایمان دارم. و معتقدم آن ها درک می کنند که پست رئیس جمهور، پستی جدی و خطرناک است». وی برای خبرنگاران تصریح کرد: «پست رئیس جمهور برای مصاحبه کردن یا تقدیم برنامه های تلوزیونی نیست، همچنین برای ارتقا یافتن و یا بازاریابی نیست، بلکه کاری سخت و دشوار است».