تمامی سناریوها مطرح هستند.. لاشه هواپیما در مساحت ۱۳ کیلومتر مربع در صحرا پراکنده شده است

یکی از نیروهای امنیتی مصری در حال سخن گفتن با تلفن همراه به هنگام خروج برخی از گردشگران از فرودگاه شرم الشیخ (آسوشیتد پرس) - در گوشه تصویر کاپیتان ایمن المقدم رئیس کمیته تحقیقات در حادثه سقوط هواپیمای روسی طی کنفرانس خبری در قاهره (آژانس عکس خبری اروپا)

یکی از نیروهای امنیتی مصری در حال سخن گفتن با تلفن همراه به هنگام خروج برخی از گردشگران از فرودگاه شرم الشیخ (آسوشیتد پرس) – در گوشه تصویر کاپیتان ایمن المقدم رئیس کمیته تحقیقات در حادثه سقوط هواپیمای روسی طی کنفرانس خبری در قاهره (آژانس عکس خبری اروپا)

ایمن المقدم رئیس کمیته تحقیقات حادثه سقوط هواپیمای روسی، که اوائل هفته گذشته بر فراز صحرای سینا سقوط کرد، گفت: «در استخراج اطلاعات جعبه سیاه کابین خلبان، یک صدای بلند غیر عادی در آخرین ثانیه ضبط شده شنیده می شود». اما وی تأکید کرد که کمیته تحقیقات تا کنون به هیچ نتیجه گیری دست نیافته و هیچ کدام از سناریوهای مطرح شده را رد نمی کند.

ایمن المقدم در نشستی خبری که روز گذشته در مقر وزارت حمل و نقل هوایی در قاهره برگزار شد گفت: «کمیته هنوز در مرحله جمع آوری اطلاعات است». وی تأکید کرد که قطعات لاشه هواپیما در مساحتی به وسعت ۱۳ کیلومتر در صحرا پراکنده شده است.

روز گذشته مصر از سوء استفاده کشورهای غربی از حادثه سقوط هواپیمای روسی ابراز خشم کرد. سامح شکری وزیر خارجه مصر با ابراز نا امیدی کشورش از دوستانی که «به اندازه کافی همکاری نمی کنند»، کشورهای غربی را متهم کرد که تنها به منافع خاص خود می نگرند در حالی که قاهره از آن ها انتظار داشت به منافع مشترک بنگرند. این در حالی است که روسیه، انگلیس، ایتالیا و آلمان به تخلیه اتباع خود از شهر شرم الشیخ در جنوب سینا ادامه دادند.

با افزایش احتمال سقوط هواپیمای روسیه توسط بمب، و با صدور بیش از یک بیانیه از «داعش»، نگرانی واشنگتن از توانایی های این سازمان تروریستی در سرنگونی هواپیماها افزایش یافت. این در حالی است که برخی منابع آژانس فدرال گردشگری روسیه تأکید کردند که با توجه به آخرین آمار تعداد گردشگران روسی که در حال حاضر در مصر هستند، نزدیک به ۷۹ هزار نفر می باشند که اکثر آنها تعطیلات خود را در شرم الشیخ و غردقه می گذرانند.