در سایهٔ تحریم ایران و ونزوئلا تاجران نفت، نوسان‌های بیشتر نرخ نفت را پیش بینی کردند

دو شرکت «گلنکور» و «مرکوریا انرژی» که از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجاری کالاهای اولیه در جهان هستند پیش‌بینی کردند به دلیل نگرانی‌ها در خصوص امدادهای نفتی ایران و ونزوئلا که عضو اوپک هستند، ماه‌های آینده نرخ نفت نوسان زیادی خواهد داشت.
به گزارش الشرق الاوسط، ایالات متحده آمریکا مجدداً اقدام به اعمال تحریم علیه ایران کرد که منجر به کاهش صادرات نفتی آن شد.
آمریکا همچنین ونزوئلا را به دلیل کاهش تولید آن در پی تنش‌های سیاسی و بحران اقتصادی به اعمال تحریم تهدید کرده‌است.
پیش‌بینی‌هایی نیز در خصوص تحریم‌های احتمالی آمریکا وجود دارد که منجر به کاهش عرضه نفت می‌شود.
اگر وضعیت مبهمی را که معافیت‌های تحریمی ایران دارد به ونزوئلا نیز اضافه کنیم بنابراین حتماً بازار جهانی دچار نوسان خواهد شد.
واشنگتن معافیت‌های تحریمی موقتی برای برخی کشورهای آسیایی در نظر گرفت تا به آنها این امکان را بدهد که به وارد کردن نفت ایران ادامه دهند.
مارکو دوناند، مدیرعامل شرکت مرکوریا پیش‌بینی کرد که نرخ نفت به بشکه‌ای بیش از ۶۰ دلار برسد و اوپک سعی می‌کند تا از افزایش آن به بیش از ۸۰ دلار جلوگیری کند.
وی افزود: اوپک تلاش می‌کند که در چارچوب قیمت محدودی عمل کند که رضایت تولیدکننده و مصرف‌کننده را جلب کند.
نفت خام برنت روز پنج شنبه در حدود بشکه‌ای ۶۱ دلار معامله شد.
الکس بیرد، رئیس بخش نفت شرکت گلنکور نیز پیش‌بینی کرد که ذخایر نفتی در نیمهٔ اول سال ۲۰۱۹ افزایش یابد و در نیمهٔ دوم آن کاهش پیدا کند.
وی گفت: خیلی از اتفاقات به معافیت‌های تحریمی صادرات نفت ایران بستگی دارند… سعودی و روسیه سال گذشته در ادارهٔ بازار موفق عمل کردند.