افتتاح مجدد دروازه‌ها با مناطق تحت کنترل نظام

«هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق)» کنترل همه معابر و گذرگاه‌های حومه حلب و ادلب را به دست گرفت و بار دیگر بین مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی و مخالفان موانعی قرار داد.
به گزارش الشرق الاوسط به نقل از منبعی در اپوزیسیون سوریه، تحریر الشام گذرگاه‌های بین عفرین و ادلب را به دلایل اداری و امنیتی بست، علاوه بر این پس از بیرون راندن نیروهای «جنبش نور الدین الزنکی» گذرگاه داره عزه را نیز بست.
این منبع افزود: «هیئت تحریر الشام طی چند روز آینده گذرگاه المنصوره واقع در غرب شهر حلب که بین آنها و نیروهای دولتی وجود دارد را بازگشایی خواهد کرد و اینگونه گذرگاه‌های حومه حلب و ادلب که بین گروه‌های (درع فرات) و نظام سوریه و ترکیه وجود دارد تحت کنترل تحریر الشام درمی‌آید».
وی همچنین تأکید کرد: «تحریر الشام طی چند روز آینده با اعمال فشار بر گروه‌های «جیش العزه»، «صقور الشام» و «احرار الشام» همه مناطق تحت کنترل مخالفان در ادلب و حومه غربی و جنوبی حلب و حومه حماه را به دست خواهد گرفت و آنها را به تسلیم در برابر وزارت دفاع دولت نجات وادار می‌کند، در غیر این صورت به سرنوشت «جنبش الزنکی» دچار خواهند شد».
سازمان دیده‌بان حقوق بشر در سوریه روز گذشته از عبور و مرور کامیون‌های تجاری در معبر مورک در حومه شمالی حماه خبر داد و گفت: «نیروهای نظام سوریه بر بخش جنوبی و تحریر الشام بر بخش شمالی معبر تسلط دارند و طرفین تردد تجاری را آغاز کرده‌اند».
دیده‌بان با اشاره به عدم توقف فعالیت‌های تجاری در معبر مورک و معبر قلعه المضیق که بین مناطق تحت کنترل نظام و مناطق تحت کنترل مخالفان قرار دارد، یادآور شد: «این امر در راستای منافع طرفین است و هر دو آن را تسهیل کرده‌اند».
به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر معبر مورک که در بخش شمالی حومه الحموی قرار دارد به دلیل قرار گرفتن در مسیر بین‌المللی دمشق- حلب از اهمیت بسزایی برخوردار و در کنترل هیئت تحریر الشام است.