آنکارا با ۵۰ تانک و ۳۸۰ سرباز حضور دارد… و نیروهای سوریه دموکرات را بمباران می کند

یک امدادگر در حال حمل کودکی در محله المعادی در حلب پس از بمباران شهر – عکس از خبرگزاری فرانسه

یک امدادگر در حال حمل کودکی در محله المعادی در حلب پس از بمباران شهر – عکس از خبرگزاری فرانسه

با حمایت ائتلاف بین المللی، به ویژه آنکارا، نیروهای ارتش آزاد سوریه به گسترش در منطقه واقع در غرب رودخانه فرات در مرزهای ترکیه ادامه دادند. این در حالی است که بر اساس گزارش های رسیده، جنگنده های ترکیه روز گذشته مواضع «نیروهای سوریه دموکرات» در جنوب شهر جرابلس در حومه شمال شرقی حلب را بمباران کردند.

در همین راستا، ترکیه نیروهای نظامی بیشتری را به شمال سوریه فرستاد تا بعد از سه روز از آغاز عملیات «سپر فرات» که به گفته آنکارا برای حمایت از مرزهای این کشور می باشد، و بر اساس گزارش روزنامه «حرییت» ، جموع تانک های ترکیه در منطقه به ۵۰ فروند، و تعداد سربازان به ۳۸۰ تن برسد.

برخی فعالان به «الشرق الأوسط» گفتند، گروه های مخالف روز گذشته کنترل روستاهای «تلج غربی» و «الهضبات»، واقع در شرق شهرستان الراعی در حومه شرقی حلب را پس از درگیری با سازمان داعش و تحت پوشش توپخانه ای ترکیه، به دست گرفتند.

در همین حال، جنگنده های ترکیه مناطقی را در روستای تل عمارنه در جنوب شهر جرابلس بمباران کردند. دیده بان حقوق بشر سوریه گفت، نیروهای سوریه دموکرات چند روز پیش به این منطقه پیشروی کرده بودند، و میان مبارزان این نیروها و عناصری از گروه هایی که کنترل شهر جرابلس را به دست گرفتند درگیری های پراکنده ای در گرفت.