تجمع معترضان عراقی در نزدیکی میدان‌های نفتی بصره

نیروهای امنیتی عراقی امروز در خیابان‌های مشرف به استانداری بصره(‌فرانس‌پرس)

پلیس عراق از تجمع معترضان عراقی در نزدیکی یکی از میدان های نفتی واقع در بصره و بستن مسیر اصلی این منطقه در ادامه اعتراض استان های جنوبی به اوضاع بد معیشتی، فساد اداری و نبود خدمات خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، پلیس عراق اعلام کرد که حدود ۱۵۰ تن از معترضان عراقی در ورودی اصلی میدان نفتی نهر بن عمر واقع در بصره تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به سطح پایین خدمات رسانی و فساد در عراق نشان دادند.
مسئولان میدان نفتی نهر ابن عمر وابسته به شرکت نفت دولتی بصره گفتند که این تجمع بر عملیات تولید نفت که در حال حاضر ۴۴ هزار بشکه در روز می باشد تاثیری نداشته است.
طبق این اخبار منتشر شده، تظاهرکنندگان عراقی مسیر اصلی در منطقه کرمه علی در بصره را بستند که این اقدام آن‌ها باعث ایجاد بی‌نظمی و ترافیک بسیار سنگین در این منطقه شد.
در همین رابطه، صدها معترض عراقی جمعه گذشته با حمله به ساختمان استانداری بصره در جنوب عراق خواستار ارائه خدمات بهتر، اشتغال زایی برای بیکاران واز بین بردن فساد شدند.
تظاهرکنندگان عراقی خواستار فراهم کردن خدمات اصلی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بیکاران و همچنن مبارزه با فساد شدند.
استان بصره  همچنان روزانه شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در مناطق مختلف در آن است.
از سر گرفته شدن خشم مردم در حالی است که سیاسیون عراقی تلاش می کنند تا بعد از انتخابات ماه مه گذشته که هنوز به سر انجام نرسیده دولت جدیدی را تشکیل دهند.
تظاهرات جمعه در بصره در ارتباط با افزایش شوری آب آشامیدنی در بصره است که به گفته ساکنان این استان دیگر قابل آشامیدن نیست.
هفته گذشته تعداد زیادی از اهالی شهر بصره و حومه آن با پدیده غافلگیر کننده اسهال و تهوع شدید مواجه شدند که به سبب آن هزاران نفر را در مراکز درمانی و بیمارستان های بستری کرده است.
این استان نفت خیز عراق بعد از سالها اهمال توسط دولت و ضعف سرمایه گذاری در آن هنوز از نبود زیرساخت های خدماتی رنج می برد. امری که باعث خشم گسترده ساکنان آن شده است. اهالی بصره می گویند که درآمدهای نفتی این استان تنها به جیب دولتمردان عراقی سرازیر می شود.
استان بصره بیش از ۹۵ درصد کل نفت عراق را تامین می کند و ادامه اعتراضات در میادین نفتی این استان در آینده ممکن است بر تولید نفت این کشور تاثیر بگذارد.
الشرق الاوسط:
Related Post