تجمع در برخی شهرهای ایران در اعتراض به وضعیت کوبانی - ایسنا

تجمع در برخی شهرهای ایران در اعتراض به وضعیت کوبانی – ایسنا

دیروز چهارشنبه ۱۶ مهر تهران و برخی شهرهای کردنشین ایران شاهد تجمعات و راهپیمایی‌هایی در اعتراض به ناآرامی ها در شهر کردنشین «کوبانی» سوریه به دست داعش بودند.

مردم در تهران، سنندج، مهاباد، سردشت، مریوان و بوکان تجمعاتی برگزار کردند و طی آن از مقامات ایرانی و جهان خواستار برقراری آرامش در این شهر شدند. جمعی از مردم و دانشجویان کرد تهران اعتراضات به «کشتار کردهای کوبانی» به دست داعش را به مقابل دفتر سازمان ملل در تهران بردند.

روی پلاکاردهای تجمع کنندگان خوانده می شد «ما همه کوبانی هستیم» و «دولت روحانی، حمایت از کوبانی» و «تهران گلوی کوبانی».

یک روز پیش از آن نیز تظاهرات کنندگان ایرانی در مقابل سفارت ترکیه در تهران حاضر شده بودند و شعارهای انتقادی نسبت به عملکرد دولت ترکیه در قبال وضعیت شهر کوبانی سر می دادند.

گزارش رسانه ها حاکی از آن است که برخی شهرهای استان‌های کردستان و آذربایجان غربی نیز شاهد تظاهراتی در حمایت از مردم کوبانی بودند. در سنندج مردم در اعتراض به خشونت های داعش علیه مردم کوبانی در میدان آزادی این شهر تجمع کردند.

مردم مهاباد نیز روز چهارشنبه دومین راهپیمایی در حمایت از مردم کوبانی را برگزار کردند. گزارش شده بیش از یک هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کردند و با سردادن شعارهایی علیه داعش خواستار توجه جهانی به ناامنی ها در کوبانی شدند.

شهرستان مرزی سردشت نیز شاهد تظاهرات مردم بود. تظاهرات کنندگان دست نوشته‌ها و بنرهایی در محکومیت اقدامات داعش در دست داشتند با سردادن شعارهای «مرگ بر داعش» و «کوبانی کوبانی» و «کوبانی تو تنها نیستی» در خیابان وحدت این شهر راهپیمایی کردند.

تعدادی از مردم شهر بوکان هم با حمل دست نوشته‌هایی به زبان‌های کردی و فارسی با عناوین «کوبانی»، «مرده باد داعش» و «جامعه بین‌الملل خجالت خجالت» در بلوار بیمارستان این شهر راهپیمایی کردند.