آن را با ۵ زبان در اینترنت منتشر کرد و او را به {زاهد در زندگی و دوست دار لباس های گشاد} توصیف کرد.

سایت اینترنتی جنبش طالبان که بیوگرافی رهبر جدید خود را منتشر کرد... در گوشه تصویری از ملا منصور

سایت اینترنتی جنبش طالبان که بیوگرافی رهبر جدید خود را منتشر کرد… در گوشه تصویری از ملا منصور

جنبش طالبان افغانستان، به تبلیغ بیوگرافی ملا اختر منصور، رهبر جدید خود پرداخت که پس از ملا محمد عمر به رهبری جنبش انتخاب شد. جنبش با انتشار یک بیوگرافی (پروفایل) که متشکل از پنج هزار واژه است او را به {مبارز بی امان، زاهد در زندگی، یک شنونده خوب و علاقمند به دفاع از غیر نظامیان} توصیف کرد.

این جنبش در پروفایلی که به پنج زبان عربی، انگلیسی، پشتو، فارسی و اردو در سایت های اینترنتی منتشر کرد، افزود: { ملا عمر، متولد ۱۹۶۸، کم حرف است و ترجیح می دهد به دیگران گوش دهد. شیک پوش است و لباس های گشاد را دوست دارد و از مبالغه متنفر است و از آن اجتناب می کند}. این جنبش همچنین «خرد» و «توانایی های منحصر به فرد وی در رهبری و هدایت» را ستود.

در همین راستا، جنبش طالبان برای اولین بار اعتراف کرد که خبر مرگ ملا عمر، رهبر سابق خود را بیش از دو سال مخفی نگه داشت. پیش از این «الشرق الأوسط» این خبر را طی گفتگو با ملا ذبیح الله، سخنگوی رسمی جنبش، فاش کرده بود.

در زندگینامه ملا منصور، که «الشرق الأوسط» روز گذشته نسخه ای از آن را به دست آورد، آمده است: {اعضای برجسته ای در رهبری شورای طالبان و برخی از علمای دین مورد اعتماد، تصمیم گرفتند خبر مرگ ملا عمر را منتشر نکنند و دانستن این راز را تنها به برخی همکاران محدود کنند}. برخ کارشناسان معتقدند که حضور ملا عمر {مرده یا زنده، به خصوص با شروع گسترش سازمان داعش که رقیب جنبش در افغانستان است، از فروپاشی جنبش جلوگیری می کرد}.