محمد سعید الشامسی سفیر امارات متحده عربی در لبنان، دربارهٔ همایشی که سفارت کشورش با عنوان «نقش رسانه‌ها در مبارزه با افراطی گرایی» در بیروت برگزار کرده می‌گوید که این همایش تلاش می‌کند تا رسانه‌ها را در مبارزه بر علیه افراطی گرایی بسیج کند، و بر ضد استفاده از آن برای ترویح نگرش افراطی عمل کند.
به گزارش الشرق الاوسط او می‌گوید: باید همگان برای تحقق این خواسته تلاش کنند تا رسانه ساحتی برای افراطی گری نشود.
وی می‌افزاید که سیاست کشورش هماره این بوده که در مبارزه با افراطی گری هیج استثنایی میان گروه‌ها یا کشورها قائل نشود.
سفارت امارات متحده عربی با همکاری «کانون عصام فارس برای بررسی سیاست عمومی و مسائل بین‌الملل» این همایش را برگزار کرده و تعداد زیادی از شخصیت‌های بین‌المللی و سیاسی در آن حضور یافته بودند که از جمله آنها کاردار مملکت عربی سعودی ولید البخاری و سفیر دولت امارات بود.
در این همایش الشامسی بیان کرده است که هر چند همگان دربارهٔ موفقیت نیروهای افراطی در سوءاستفاده از رسانه‌ها اعتراف می‌کنند اما بر ماست که نگذاریم این عرصه جولانگاه افکار تندرو شود و جوانان ما را از راه فریب رسانه ای با اندیشه‌های خود مسموم نماید.
از سوی دیگر او در خصوص تاریخ امارات متحده عربی سخن گفته و با اشاره به اصول بنیانگذار دولت امارات شیخ زاید بن سلطان که بر ضرورت تساهل تأکید زیادی داشته، از تشکیل وزرات‌خانه تساهل در امارات به عنوان نشانه ای برای تلاش امارات در امر تساهل دینی و تسامح و تحقق آرمانهای او یاد می‌کند.
همچنین او به نقش جلسه‌های جوانان در امارات متحده خوش بین بوده و بیان می‌کند که این جلسات از تلاش و توانایی جوانان برای ابداع راه‌هایی کارساز در جلوگیری از انتشار افکار تندرو تشکیل شده و ارتباط این جلسات با نشست‌های علمی و شرکت در همایش‌ها می‌تواند اندیشه‌های ملی جامعی را برای پیکار با افراطی گری تدوین کند.
این همایش در جلسه نخست، رسانه‌های خشونت محور و اخلاق حرفه ای رسانه ای را برای مبارزه با افراطی گری بررسی کرده و در جلسه دوم، مسئله افراط گرایی فکری در رسانه‌ها را به بحث گذاشته و زبان افراط گری در رسانه‌ها و همچنین افراط گرایی دین را نیز مورد مناقشه قرار داده‌است.