ستاره تیم ملی سعودی : هدف ما قهرمانی در جام آسیا است

دمام: علی القطان

تیم ملی فوتبال سعودی به منظور آمادگی هر چه بیشتر تمرینات خود را در استادیوم دانشگاه نیویورک در ابوظبی برگزار کرد. قرار است این تیم با کره جنوبی دیداری دوستانه داشته باشد.
به گزارش الشرق الاوسط، تیم ملی سعودی می‌خواهد با قدرت هرچه تمام‌تر بازی‌های آسیایی خود را شروع کند. اولین دیدار این تیم در جام ملت‌های آسیا با تیم کره شمالی در ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) ۲۰۱۹ خواهد بود.
خوان آنتونیو پیزی سرمربی آرژانتینی تیم ملی سعودی بیشتر بر روی تاکتیک‌ها تمرکز دارد تا بتواند یک روش فنی مناسب برای بازیکنان پیدا کند و آن را در بازی دوستانه با کره جنوبی، و سپس در مسابقات جام آسیا، به ویژه در بازی اول با کره شمالی، اعمال کند.
تاکتیک پیزی بر تقویت رویکرد تهاجمی بازیکنان تازه‌وارد است، مهاجمانی همچون هتان باهبری، فهد المولد و سالم الدوسری که یکی از آنها در نوک حمله و دو مهاجم دیگر به‌طور تناوبی به آن ملحق می‌شوند.
پیزی می‌خواهد در تاکتیک‌های هجومی تیم دست به تغییراتی بزند، وی معتقد است که تیم‌های آسیایی، به ویژه تیم‌های هم گروه خود، نمی‌توان در مقابل آنها در شرایط دفاعی بازی کرد بلکه باید دست به حمله زد، همان‌طور که در مسابقات جام جهانی به ویژه در بازی مقابل روسیه و اروگوئه که هجومی بازی کردند.
وی تصمیم گرفته‌است تمرینات و تمام ویژگی‌های برنامهٔ فنی و لیست اصلی بازیکنان، را به‌طور پنهانی پیش ببرد، به ویژه شمارش معکوس شروع بازی‌های آسیایی نیز آغاز شده‌است.
در همین راستا سالم الدوسری، ستاره تیم ملی سعودی در مصاحبه با وبسایت رسمی مسابقات قهرمانی جام آسیا تأکید کرد: «تمرکز تیم ما در هر بازی تنها برای همان بازی است و در نهایت رسیدن به هدف اصلی که همان قهرمانی جام ملت‌های آسیا است».
وی گفت: «تفاوت‌های بسیاری بین جام جهانی و جام ملت‌های آسیا وجود دارد، در جام جهانی باید به دنبال بازی آبرومندانه در مقابل تیم‌های بزرگ فوتبال باشیم، اما در جام ملت‌های آسیا ما باید تمرکزمان تنها بر سر قهرمانی و گرفتن جام باشد».