نخستین جشنواره «تئاتر اروپا» در لبنان برگزار می‌شود
بیروت: فیفان حداد
دوره اول جشنواره «تئاتر اروپا» به همت تئاتر شهر لبنان و اتحادیه اروپا در لبنان برگزار می‌شود.
به گزارش الشرق الأوسط، این رویداد هنری که با تلاش‌های بازیگر پیشکوست لبنانی نضال الأشقر شکل گرفت، در واقع جشنواره‌ای سالانه است که تئاترهای محلی و غربی در آن به نمایش گذاشته می‌شوند.
شایان ذکر است جشنواره «تئاتر اروپا» از تاریخ ۴ تا ۳۰ اکتوبر در تئاتر شهر لبنان برگزار می‌شود.
نضال الاشقر در گفتگو با الشرق الأوسط درباره راه اندازی این جشنواره گفت که ایده تشکیل آن از «جشنواره سینمای اروپا» در لبنان به ذهن وی خطور کرد و بعد از مطرح کردن این ایده با کریستینیا لاسن رئیس هیئت اتحادیه اروپا در لبنان و استقبال وی از آن، مقدمه چینی‌های لازم برای برگزاری آن انجام شد.
وی افزود کشورهای زیادی از جمله آنها بریتانیا، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و… در این جشنواره شرکت می‌کنند.
او همچنین گفت قرار است که روزی دو تئاتر در معرض دید مردم قرار به نمایش گذاشته شود.
از جمله کارهایی که در این جشنواره به رقابت می‌پردازند تئاتر «دریا نیز می‌میرد» از لبنان، تئاتر کمدی «ارلینیکو خدمتکار دو آقا» از ایتالیا، تئاتر «نامم راشل کوری است» از بریتانیا، تئاتر «صداهایی در تاریکی» از فرانسه و تئاتر «غریبه» از دانمارک هستند.
در حاشیه جشنواره نیز مرکز هنری آلمان کارگاهیآموزشی  برای تشویق مستعدان عرصه تئاتر (۱۵ تا ۲۱ سال) برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این کارگاه می‌توانند با روش نمایشنامه نویسی و بازیگری آن آشنا شده و شیوه تبدیل قصه به نمایشنامه را بیاموزند.
این جشنواره با تئاتر «چندی پیش» به نویسندگی و بازیگری نضال الاشقر که داستان مسیر حرفه‌ای وی هست به کار خود پایان می‌دهد.