پیش‌بینی مقامات الجزایر از توطئه علیه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۹

الجزایر: بوعلام غمراسه

احمد اویحیی نخست‌وزیر الجزایر، از استانداران و فرمانداران در سطح کشور خواست با جدیت هرچه تمام‌تر با آشوب‌گران ومعترضان احتمالی در خیابان‌ها برخورد کنند.
به گزارش الشرق الاوسط، وی در یک جلسه غیرعلنی در پایتخت به منظور جلوگیری از شورش‌های احتمالی و سردرگمی در مراحل تدارک و آماده‌سازی برای «انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹»، به فرمانداران دستور داد تا آمادگی لازم را برای این امر پیدا کنند.
«نشست با استانداران فرمانداران» که دو روز به طول انجامید روز پنجشنبه با سخنرانی احمد اویحیی به کار خود پایان داد.
آنچه در این سخنرانی بیشتر به چشم می‌خورد، ترس از بروز ناآرامی در مرحله پیش از انتخابات ریاست جمهوری است. اویحیی در این زمینه خطاب به مسئولان محلی گفت: «شما باید به شدت با هرگونه تلاش برای ایجاد هرج و مرج و اغتشاش در محله‌ها، زمین‌های فوتبال و اماکن عمومی برخورد کنید».
وی افزود: «دولت به شما اطمینان کامل دارد… شما باید از ابزارهای پیشگیرانه برای برقراری امنیت عمومی، بهترین استفاده را کنید».
اویحیی در سخنرانی خود با اشاره به هزاران انجمن محلی، خطاب به فرمانداران گفت: «شما باید این انجمن‌ها را برای پیشگیری از وقوع حوادث و بروز هرگونه ناآرامی به خوبی به کار بگیرید، چراکه این انجمن‌های محلی از سوی حکومت حمایت می‌شوند».
گفتنی است که دولت الجزایر و نیروهای امنیتی از این انجمن‌های محلی در شرایط حساس کمک می‌گیرد، به ویژه در زمان برگزاری انتخابات که دولت آنها را ملزم به بسیج کردن مردم برای رأی دادن یا اینکه برای افزایش مشارکت عمومی به هنگام تحریم انتخابات از سوی مخالفان استفاده می‌کند.
وی اظهار کرد: «دولت به تازه‌گی نیروهای بی‌شماری را به بخش پلیس و گارد ضربتی اضافه کرده‌است تا با هرگونه تلاش برای ایجاد هرج و مرج یا ناآرامی در شهرها مقابله کند».