تأسیس شرکتی برای توسعهٔ «نیوم» با ایجاد شهرهای جدید

صندوق سرمایه‌گذاری سعودی ۵۰۰ میلیارد دلار برای حمایت از نیوم هزینه می کند

ریاض: الشرق الأوسط

طرح «نیوم» اعلام کرد موافقت‌های لازم را از سازمان‌های رسمی سعودی برای تأسیس شرکت سهامی خاص تحت عنوان «شرکت نیوم» با سرمایهٔ کاملاً پرداخت شده، کسب کرد که مالکیت آن را صندوق سرمایه‌گذاری عمومی بر عهده خواهد داشت.
به گزارش الشرق الاوسط، بر اساس بیانیه طرح «نیوم» این شرکت مسئولیت برنامه‌های اصلی این طرح ازجمله توسعهٔ منطقهٔ نیوم، نظارت بر آن و تبدیل آن به مقصد جهانی نخبه‌ها و مهارت‌ها را بر عهده دارد.
بر اساس این بیانیه، شرکت «نیوم» همچنین متولی تحقق چشم‌انداز طرح از طریق ایجاد محیطی ویژه برای زندگی و کار جهت جذب نخبگان و مستعدان و باز کردن راه نوآوری برای آنها، ایجاد راه‌حل‌های پایدار برای مهم‌ترین چالش‌های آینده بشریت، تبدیل منطقهٔ نیوم به یکی از مناطق پر سرمایه در جهان، ایجاد یک سیستم تجاری ۱۶ بخشی، توسعه و اجرای جدیدترین فناوری‌ها در بخش‌های مختلفی همچون حمل و نقل، انرژی، آب، غذا و فناوری جهت ارتقاء آیندهٔ بشریت است.
این شرکت همچنین شهرک‌هایی جدید و زیرساخت‌هایی برای منطقه خواهد ساخت که شامل بندر، مجموعه فرودگاه‌ها، مناطق صنعتی، مراکز نوآوری برای حمایت از هنرها و مراکز ابتکار حامی بخش کسب و کار است، به اضافه اینکه بخش‌های اقتصادی هدفمند را توسعه می‌دهد.
گفتنی است که صندوق سرمایه‌گذاری کل سعودی بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار برای حمایت از این طرح اختصاص می‌دهد به اضافهٔ اینکه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

الشرق الاوسط:
Related Post