آوارگی شدید فاجعه زدگان کاتماندو… زمین لرزه ای جدید هند را می لرزاند

یک دیوار که یک عکس و یک پالتو بر آن آویزان شده است... تنها باقیمانده از یک منزل که زلزله نپال به طور کامل آن را ویران کرد (عکس از رویترز)

یک دیوار که یک عکس و یک پالتو بر آن آویزان شده است… تنها باقیمانده از یک منزل که زلزله نپال به طور کامل آن را ویران کرد (عکس از رویترز)

مهاجرت شدید آوارگان از کاتماندو پایتخت نپال، به علت زلزله روز شنبه گذشته همچنان ادامه دارد و طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی دولت، بیش از ۴ هزار نفر کشته و در حدود ۷۵۰۰ نفر مجروحان این فاجعه هستند که در مجموع تعداد قربانیان این زلزله به بیش از ۱۱ هزار نفر می رسد.

بر اساس آمار منتشره از سوی سازمان حوادث غیر مترقبه وزارت کشور نپال، این زلزله که شدیدترین زلزله طی ۸۰ سال گذشته در نپال می باشد، ۴۰۱۰ کشته بر جای گذاشت که در میان آنها تعدادی فرانسوی وجود دارد.این زلزله همچنین باعث کشته شدن بیش از ۹۰ نفر از هند و چین شد.

در همین راستا، نگرانی هایی از انتشار بیماری هایی در میان ساکنان این مناطق که منازل آنها ویران شده و بی خانمان شده اند وجود دارد. بسیاری از تیم های بشر دوستانه بین المللی، به ویژه از چین، هند و ایالات متحده برای انجام عملیات امداد رسانی به مناطق زلزله زده رسیدند. ایالات متحده همچنین مبلغ ۱۰ میلیون دلار به عملیات امداد رسانی اختصاص داد.

این در حالی است که روز گذشته زلزله جدیدی به بزرگی ۵٫۱ درجه در مقیاس ریشتر ایالت بنگال در غرب هند را لرزاند.