نصیحت عربستان سعودی به شهروندان برای عدم سفر به لبنان

تظاهرات در لبنان

تظاهرات در لبنان

با تشدید بحران زباله ها، دولت تمام سلام نخست وزیر لبنان تلاش دارد خود را از نظر امنیتی و سیاسی تقویت کند، به طوری که برای مقابله با هر گونه تهدید پیش بینی نشده از سوی جنبش مردمی، دیوان دولتی را با بلوک های بتنی حصار کشید، و تلاش کرد از طریق تفکیک خدمات ارائه شده از سوی شرکت هایی که برای جارو کردن زباله ها و جمع آوری و دفن آن ها اقدام کرده بودند، بحران را کاهش دهد.

دولت همچنین اعلام کرد که برای پیگیری مسئله زباله ها جلسه خود را جلو می اندازد و به جای روز پنجشنبه، امروز تشکیل جلسه می دهد. این در حالی است که تمامی احزاب برای حفاظت از دولت، و استعفا ندادن آن، به منظور جلوگیری از خلاء اضافی در مؤسسات، به حمایت سیاسی دولت پرداختند.

دولت لبنان، با نشست امروز خود، در برابر آزمایشی جدی نسبت به اقدامات خود قرار خواهد داشت. دولت تلاش دارد بر تعطیلی مستمر فعالیت هایش، که برای بیش از دو ماه است ادامه داشته، غلبه کند که از سوی ژنرال میشل عون، رئیس جریان تغییر و اصلاحات، تحت حمایت متحد آن، حزب الله، صورت می گیرد تا خواسته های آن ها، که انتصاب فرمانده جدیدی برای ارتش لبنان و برگزاری انتخابات پارلمانی است، محقق شود.

دولت لبنان در برابر فشارهای مضاعفی قرار خواهد گرفت، که اولین آن از سوی تمام سلام، نخست وزیر خواهد بود که اشاره کرد، در صورتی که جلسه نتیجه بخش نخواهد بود استعفا خواهد داد، و فشار دوم از سوی مردم خواهد بود که روز گذشته به روی خرابکاری چشم باز کردند که در نتیجه آشوب برخی از افراد مرتبط با جریان ها و احزاب ، در مرکز بیروت صورت گرفت.

در همین حال، جنبش «امل»، که ریاست آن را نبیه بری رئیس شورای نمایندگان بر عهده دارد، اتهامات وارده به اعضای جنبش در این خصوص را به شدت رد کرد.

این در حالی است که راه حل های دولتی، مانع از تظاهرات مجدد نشد، به طوری که کمپین «بوی شما در آمد» ، به منظور سرنگونی مزایده های رهایی از زباله ها که دولت آن را تصویب کرد، برای تظاهراتی در روز شنبه آینده فراخوان داد. در همین حال طی درگیری های صورت گرفته، ۹۹ تن از نیروهای امنیت داخلی مجروح شدند و تعدادی از تظاهر کنندگان نیز زخمی شدند. بنا به اعلام مدیریت عمومی نیروهای امنیت داخلی، بسیاری از مغازه ها و رستوران ها و ساختمان ها و تأسیسات جاده ای و خودروهای نظامی تخریب شدند، و ۳۲ نفر از آشوبگران دستگیر شدند.

از سوی دیگر وزارت خارجه عربستان سعودی به شهروندان خود نصیحت کرد که با توجه به ناآرامی های کنونی، از سفر به لبنان خودداری کنند.