معاون وزیر خارجه روسیه به «الشرق الأوسط»: هر کس ما با به شکست متهم کند باید خودش ابتکار عمل ارئه دهد

میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه

میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه

میخائیل بوگدانف، فرستاده شخصی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر خارجه این کشور، تأکید کرد که مسکو «تنها مکان در جهان» است که می تواند رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه را با معارضان گرد هم آورد. بوگدانف در گفتگویی ویژه با «الشرق الأوسط» تأکید کرد که کشورش یقین دارد، گفتگوهایی که بین نمایندگان دولت سوریه و برخی از نمایندگان معارضان، تحت حمایت دارد شکست نخواهد خورد.

این اظهارات بوگدانف هنگامی صورت گرفت که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، با شرکت کنندگان در «گفتگوهای مسکو» دیدار کرد و از آنها خواست بر ضد «تروریسم» متحد شوند.

بوگدانف در پاسخ به کسانی که می گویند مذاکراتی که کشور متبوعش میزبانی آن را بر عهده دارد به علت تحریم برخی از گروههای معارض سوری و در رأس آنها ائتلاف ملی سوریه، با شکست روبه رو خواهد شد، گفت: «هر کس به مسکو اتهام شکست می زند، باید سعی کند چیزی مانند آنچه ما انجام دادیم ارائه دهد». بوگدانف تأکید کرد که کشور وی بر اساس احترام به بیانیه ژنو که در تاریخ ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۲ صادر شد، طرف های سوری را به گفتگو فرا خواند و خواهان انتقال سیاسی در این کشور است.

در حالی که شرکت کنندگان امروز مجدداً در این انجمن شرکت می کنند، بوگدانف گفت: «سوری ها خود باید گام های مورد نیاز را بردارند».

وی تأکید کرد که «مسکو چیزی مطرح نکرده است. سوری ها باید با هم دیگر توافق کنند، و اگر به توافق مشترکی برای حل مطلوب نرسیدند، جنگ را ادامه خواهند داد… و یکدیگر را خواهند کشت، و اگر این امر مناسب آنهاست خراب کردن کشورشان را ادامه خواهند داد. آیا جنگ لبنان که در مجاورت آنهاست، ۱۶ سال به طول نیانجامید؟ و اینها هم اگر جنگ به مذاقشان خوش باشد همین قدر طول خواهد کشید!».