دو مبارز از «جبهه النصره» در حال استراحت پشت کیسه های شن در محله شیخ مقصود در شهر حلب – عکس از رویترز

دو مبارز از «جبهه النصره» در حال استراحت پشت کیسه های شن در محله شیخ مقصود در شهر حلب – عکس از رویترز

منابع رسمی ترکیه به «الشرق الأوسط» گفتند که ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه تنها «مسئله زمان» است و ترک ها در واقع حرکت برای اجرای توافق با آمریکایی ها را شروع کردند و جنگنده های آمریکایی آمدن به پایگاه اینجرلیک را شروع کردند، و عملیات نظامی زمینی طی هفته کنونی یا اوایل هفته آینده آغاز خواهد شد.

در همین راستا، منابع تأکید کردند که به سازمان های کرد اجازه داده نمی شود از این عملیات نظامی برای کنترل مناطقی که «داعش» از آن ها بیرون می شود استفاده کنند، و کنترل آن ها از شهر عین العرب (کوبانی) فراتر نخواهد رفت. این منابع تأکید کردند که ترکیه به جبهه النصره اجازه نخواهد داد در آن منطقه حضور داشته باشد و جنبش «احرار الشام» مانع نخواهد بود و همکاری خواهد کرد و در غیر این صورت خود را به دست خود نابود خواهد ساخت.

یک منبع آگاه در معارضه سوریه نیز برای «الشرق الأوسط» فاش کرد که رویکرد کنونی بر مبنای ایجاد تغییراتی در دولت موقت سوریه برای حفظ مرحله بعدی است. این منبع افزود که فرماندهان ترکیه جلسات متعددی با فرماندهان معارضه سوری برگزار کردند تا آن ها را در جریان تحولات اخیر در مرزهای سوریه و همچنین توافق آمریکایی – ترکی، قرار دهند.