نخست وزیر تونس، وزیر انرژی این کشور و شماری از مسئولان ارشد این وزارتخانه را به دلیل فساد مالی آنها برکنار کرد.
به گزارش الشرق الاوسط به نقل از رویترز، «یوسف الشاهد»، نخست وزیر این کشور پیش از ظهر امروز (جمعه) با صدور فرمانی «خالد قدور»، وزیر انرژی، معادن و انرژی های تجدیدپذیر را از سمت خود برکنار کرد.
بر اساس این گزارش، دفتر نخست وزیر تونس با صدور بیانیه ای در این باره تاکید کرد که الشاهد در فرمان خود همچنین «هاشم حمیدی»، وزیر مشاور در امور معادن را به همراه مدیرکل بخش سوخت، مدیر شرکت ملی نفت و مدیرکل امور حقوقی وزارت انرژی این کشور از سمت های خود برکنار کرده و این وزارتخانه را نیز به وزارت صنایع و بنگاه های کوچک و متوسط ملحق ساخته است.
نخست وزیر تونس همچنین دستور داده که یک کمیته کارشناسی از سوی دفترش برای تجدید ساختار وزارت انرژی و بازنگری در اداره دولتی بخش انرژی تشکیل شود و سازمان های بازرسی کل منافع عمومی و بازرسی کل مالی نیز تحقیق عمیقی در رابطه با این وزارتخانه آغاز کنند.
این در حالی است که یک منبع رسمی در تونس نیز دلیل برکناری وزیر انرژی و چهار مسئول بلندپایه این وزارتخانه را اتهام فساد مالی آنها عنوان کرده است.
رئیس جمهوری تونس سوم اوت ۲۰۱۶ ( ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ) الشاهد ۴۳ ساله را که جوانترین نخست وزیر در تاریخ این کشور و برخاسته از حزب ندای تونس است، مامور تشکیل کابینه کرد.