پادشاه عربستان پیامی مبنی بر برگزاری نشست نیروهای علاقمند به ثبات از هادی دریافت کرد * حوثی ها پس از سیلی وزیر دفاع از {درگیری منطقه ای} هشدار می دهند

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، و عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، و عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن

طی بیانیه روز گذشته صادره از دربار سلطنتی، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، تمایل عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن را به سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج، مبنی بر میزبانی نشست گفتگوهای یمنی در ریاض و با نظارت شورای همکاری خلیج، به آنها ابلاغ کرد. در این بیانیه اشاره شده است که کشورهای شورای همکاری از درخواست رئیس جمهور یمن مبنی بر برگزاری نشست در ریاض استقبال کردند، و دبیرخانه شورای همکاری خلیج ترتیبات لازم برای این کار را انجام خواهد داد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز از رئیس جمهور یمن نامه ای دریافت کرده بود که از وی خواسته بود نشستی با حضور همه طرف های سیاسی یمنی که علاقمند به امنیت و ثبات یمن هستند، و با نظارت شورای همکاری خلیج، در ریاض برگزار شود.

از سوی دیگر، روز گذشته با فرار سرلشکر محمود الصبیحی وزیر دفاع یمن حوثی ها سیلی جدیدی دریافت کردند. الصبیحی توانست از چنگ حوثی ها که بیش از یک ماه است وی را در منزلش در صنعا محاصره کرده بودند فرار کند و به شهر جنوبی عدن و از آنجا به منطقه صبیحه، زادگاه خود در استان لحج، برود. عملیات فرار الصبیحی با هماهنگی ائتلاف گسترده ای از قبایل شمال، جنوب و شرق یمن، و تقریباً دو هفته پس از فرار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن از صنعا به عدن، صورت گرفت.