Categories: خبر

بن دغر به «الشرق الأوسط»: آن چه در یمن اتفاق می افتد فضایی برای مذاکرات جدید فراهم نمی کند

ولد الشیخ موفق به متقاعد ساختن شورشیان برای بازگشت به میز مذاکرات نشد

احمد بن دغر مشاور رئیس جمهور یمن

احمد بن دغر مشاور رئیس جمهور یمن فاش کرد که اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به این کشور، تا کنون نتوانسته است کودتا گران را متقاعد سازد برای مذاکرات با هیئت دولتی به پای میز مذاکره بیایند، و تا کنون محل برگزاری مذاکرات نیز مشخص نشده است. وی اشاره کرد که آن چه در حال حاضر در یمن اتفاق می افتد، فضای مناسبی برای مذاکرات جدید را فراهم نمی آورد.

ولد الشیخ روز گذشته با هیئتی دولتی به رهبری عبدالملک المخلافی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه یمن، برای بررسی آخرین تحولات در خصوص مذاکرات پیش رو با کودتاگران، تحت نظارت سازمان ملل پرداخت.

بن دغر، که یکی از اعضای هیئت دولتی در مذاکرات آتی است به «الشرق الأوسط» توضیح داد: « دولت مشروع از آزادی زندانیان یمنی و عربستانی استقبال کرد، اما متأسفانه حوثی ها و علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق با قضایای ملی و درد های مردمی بدون احساس مسؤلیت و توهین آمیز برخورد می کنند، و تا زمانی که چنین تفکری سرنوشت کشور را کنترل می کند، از بحران بیرون نخواهیم رفت». وی اشاره کرد: «مسئله بازداشت شدگان و لغو محاصره شهر تعز، از شرایط برگزاری گفت و گو نیست، بلکه تعهدات و اقداماتی است که بر اساس دستور العمل مورد توافق بر آن ها الزامی است». بن دغر افزود: «متأسفانه کودتاگران هنوز هم از تهران راهنمایی می شوند، که صلح در کشور و محیط اطراف ما را نمی خواهد».

بن دغر گفت: «سفر ولد الشیخ به صنعا پنج روز به طول انجامید و نتیجه آن از دیدگاه کلی این است که آن چه اتفاق می افتد، فضای بهتری برای مذاکرات آینده فراهم نمی کند». وی افزود: «می دانیم که فرستاده سازمان ملل تلاش های خوبی انجام می دهد که جای تشکر دارد، اما او تا کنون نتوانسته است کودتاگران را متقاعد سازد فوراً به پای میز مذاکره بیایند، و به همین علت تا امروز محل برگزاری مذاکرات مشخص نشده است، و به نظر می رسد او کسی را برای گفت و گو با حوثی ها و صالح قرار داد تا با آن ها به توافق برسد، اما او بعداً متوجه خواهد شد که آن ها با زبان بازی امور را به تعویق می اندازند».

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post