مارک پاپا گفت قیمت ها به زودی بهبود نمی یابند… عبور از دره سخت خواهد بود

یک زن آمریکایی در حال سوخت گیری خودروی خود در یک ایستگاه گازی در نزدیکی چاه نفتی در شهر اوکلاهاما سیتی در ایالت اوکلاهاما – عکس از خبرگزاری فرانسه

یک زن آمریکایی در حال سوخت گیری خودروی خود در یک ایستگاه گازی در نزدیکی چاه نفتی در شهر اوکلاهاما سیتی در ایالت اوکلاهاما – عکس از خبرگزاری فرانسه

مارک پاپا یکی از بنیان گذاران صنعت نفت شیل گفت قیمت نفت شاهد بدترین وضعیت خود از سال ۱۹۸۶ است. وی افزود دوره کنونی کاهش قیمت ها باعث تفکیک بسیاری از شرکت ها در ماه های آینده خواهد شد زیرا بسیاری از شرکت ها از اوضاع مالی بسیار بدی رنج می برند و به نظر می رسد قیمت ها پیش از گذشت ۱۶ تا ۲۴ ماه بهبود پیدا نکنند.

پاپا در ایالات متحده به نام «پدر» این صنعت شهرت دارد، و شرکت «ای او جی» که او پیش از این تأسیس کرده بود، به عنوان شرکت «اپل» در صنعت نفت شیل شناخته می شود، زیرا در زمینه خود، پیش گام به شمار می آید همان گونه که شرکت غول پیکر «اپل» در زمینه کامپیوتر و تلفن های هوشمند پیشگام است. شرکت پاپا فن آوری های بسیاری را ارائه کرد که رویای تولید نفت و گاز شیل را به یک واقعیت تبدیل کرد.

با وجود این که پاپا امروزه شرکت «ای او جی» را مدیریت نمی کند، همینک او شریک یک شرکت سرمایه گذاری مالی به نام «ریور استون»، به مالکیت خصوصی است. وی هفته گذشته برای سخنرانی در «کنفرانس سیرا ویک» در هیوستن، پایتخت صنعت نفت آمریکا، حضور داشت. با وجود هشدارهای پاپا از خطرات کاهش قیمت ها، اما وی نسبت به آینده صنعت نفت شیل آمریکا خوشبین بود و گفت: «گمان می کنم که شاهد بخشی با ثبات بیشتر و تمرکز بیشتری بر بودجه خواهیم بود که از خاکستر سرچشمه می گیرد اما گذر از این دره بسیار دشوار خواهد بود».