بیل گیتس (چپ) در کنار کارلوس اسلیم

بیل گیتس (چپ) در کنار کارلوس اسلیم

بر اساس «شاخص میلیاردرهای بلومبرگ» که در آغاز ماه جاری میلادی منتشر شد، بیل گیتس، بنیان‌گذار کمپانی عظیم مایکروسافت، در سال ۲۰۱۳ به مقام ثروتمندترین مرد جهان دست یافت.

به گزارش رادیو فردا، آقای گیتس در سال گذشته میلادی که تنها چند روزی از پایان آن می‌گذرد توانسته است با افزودن نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار به ثروت افسانه‌ای خود در سال گذشته آن را به نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار برساند.

آن طور که در گزارش خبرگزاری بلومبرگ آمده است، ثروتمندترین افراد در دنیا در سال ۲۰۱۳ توانسته‌اند در مجموع بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار یا به طور دقیق ۵۲۴ میلیارد دلار به ثروت خود بیفزایند.

به گزارش بلومبرگ، بیل گیتس بخش اعظم درآمد خود در سال گذشته میلادی را از محل افزایش ۴۰ درصدی بهای سهام مایکروسافت به دست آورده است.

آقای گیتس که به اتفاق همسر خود ملیندا فعالیت خیریه و عام‌المنفعه گسترده‌ای از جمله در آمریکا و آفریقا هم دارد در ماه مه سال گذشته توانست عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از یک مکزیکی بگیرد.

کارلوس اسلیم که صاحب بزرگ‌ترین شبکه مخابراتی در کشور مکزیک است اکنون مقام دوم ثروتمندترین مرد جهان را در اختیار دارد.

بلومبرگ گزارش داده است که پس از بیل گیتس دومین کسی که در سال ۲۰۱۳ بیش از همه توانست به ثروت خود بیفزاید و در فهرست ده میلیاردر دنیا قرار بگیرد شلدون ادلسون، صاحب کازینوهای زنجیره‌ای لاس‌وگاس‌سندز، بود.

آقای ادلسون که از دوستان نزدیک بنیامین نتانیاهو است و در انتخابات گذشته آمریکا از میت رامنی جمهوری‌خواه حمایت کرد در سال ۲۰۱۳ چهارده و نیم میلیارد دلار بر ثروت خود افزود.

با این حال شلدون ادلسون در فهرست ده میلیاردر اول دنیا با ۳۷.۵ میلیارد دلار ثروت در مقام دهم قرار دارد.

پیش از او برادران کوک، دیوید و چارلز، که بزرگ‌ترین حامیان نهضت تی‌پارتی در آمریکا به شمار می‌روند هر یک با ۵۰ میلیارد دلار ثروت مقام‌های ششم و هفتم را در اختیار دارند.

آمانسیو اورتگا در فهرست ده میلیاردر اول دنیا مقام سوم و وارن بافت مقام چهارم را دارد.

آن طور که در گزارش بلومبرگ آمده است، از ۳۰۰ میلیاردر اول دنیا تنها ۷۰ نفر در سال ۲۰۱۳ در فعالیت اقتصادی خود متضرر شده‌اند و باقی همگی سود برده و بر ثروت خود افزوده‌اند.

در سال ۲۰۱۳، بیش از ۱۰۰ میلیاردر نیز به جمع میلیاردرهای دنیا اضافه شد، از جمله جوان‌ترین میلیاردر زن دنیا با نام لینسی تورس که در آمریکا صاحب یک زنجیره همبرگرفروشی است.