دادگاه مرکزی جنایی در الرصافه بغداد دستور اعدام مربی عناصر تروریست «داعش» را صادر کرد.
عبدالستار بیرقدار، سخنگوی رسمی شورای عالی قضایی روز پنج شنبه در بیانیه‌ای گفت: «دادگاه مرکزی جنایی در الرصافه حکم اعدام یکی از سربازان ارتش عراق را صادر کرد که پس از تصرف شهر موصل توسط داعش، به عنوان منبع اطلاعاتی برای این سازمان تروریستی فعالیت می‌کرد.»
بیرقدار در ادامه افزود: «متهم در تحقیقات اولیه اعتراف کرد که قبل از سقوط موصل سرباز ارتش بوده و پس از آن به عنوان منبع اطلاعاتی برای داعش فعالیت کرده است.»
وی تصریح کرد: «متهم مذکور در درگیری‌های سقوط موصل حضور داشته و وظیفه او کنترل سلاح و تجهیزات رهاشده توسط سرویس‌های امنیتی منطقه و تحویل آنها به عناصر داعش بوده است».
بیرقدار افزود: «این شخص در زمینه آموزش عناصر داعش هم فعالیت داشته و پس از آن در انتقال اسلحه و مواد منفجره به منطقه پیجی و حویجه همکاری کرده است. وی در مبارزه علیه نیروهای امنیتی در درگیری‌های الحریر نیز شرکت داشته است».
وی با بیان این مطلب که این فرد تروریست توسط نیروهای امنیتی در جنوب بغداد دستگیر شده گفت: «حکم با استناد به احکام ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم بند ۱۳ مربوط به سال ۲۰۰۵ صادر شده است».
در بیانیه مرکز رسانه‌ای امنیتی که «الشرق الاوسط» یک نسخه از آن را دریافت کرده، آمده است: «این تروریست نشانی دو انبار مهمات بزرگ را به نیروهای امنیتی داد. این انبارها حاوی ۷۰ خمپاره‌انداز با بردهای مختلف، ۵ موشک، ۶۰۰ کلاهک آرپی جی و مواد منفجره دیگر بود».
در بیانیه به این مطلب اشاره شده که «متهم به جنایات تروریستی دیگری نیز اعتراف کرده و اقدامات قانونی علیه وی اجرا شده است.»
یکی از منابع اطلاعاتی نینوا نیز از درگیری‌های مسلحانه با «داعش» خبر داد. در این درگیری‌ها یکی از نیروهای داعش کشته و ۶ تن دیگر دستگیر شدند.
وی افزود: «نیروهای اطلاعاتی نینوا پس از تیراندازی یکی از اعضای داعش به سوی نیروهای امنیتی در منطقه الزهرا واقع در شرق نینوا، به قتل وی اقدام کردند. نیروهای اطلاعات، بازداشت‌شدگان داعشی‌ را پس از پایان تحقیقات به قوه قضاییه عراق تحویل دادند.»