نیروهای اسرائیل چاله‌هایی که در جنوب لبنان برای جستجوی تونل‌های حزب‌الله حفاری کرده بود را بست و یک روز پس از منفجرکردن تونل‌ها، چاه‌کن‌هایی را که دو هفته مشغول حفاری بودند از منطقه خارج کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، نیروهای اسرائیل شروع به سیمان ریزی در مکان‌هایی کردند که در آنها به دنبال تونل بودند و در طرف مقابل راه جاده‌ای قرار داشت که دروازه فاطمه را به دشت خیام نزدیک دیوار سیمانی وصل می‌کند.
آنها با کامیون‌هایی که حدود ۴۰ مخزن بتن خالی کردند تا ساعت ۵ صبح روز گذشته مشغول پر کردن حفره‌ها بودند.
اسرائیل همچنین چاه‌کن‌هایی که در جهت روبروی محله مذکور مشغول بودند را خارج کرد و عملیات حفاری را در این منطقه و مناطق میس الجبل، بلیدا و الوزانی متوقف کرد.
گفتنی است، ساکنان شهر کفرکلا شب پنجشنبه تماس‌هایی از جانب شماره‌های ناشناس داشتند که از آنها خواست تا از ورودی‌های تونل‌ها دور شوند؛ چرا که ارتش اسرائیل طی ساعت‌های آینده آنها را منفجر می‌کند و نسبت به هرگونه تلاش برای متوقف کردن این انفجارها به آنها هشدار داده‌شد.
اندریا تیننتی سخنگوی رسمی یونیفل دو روز گذشته اعلام کرد که ارتش اسرائیل به رئیس هیئت یونیفل و استیفانا دل کو رهبر کل آن ابلاغ کرد عملیات جدا کردن تونل‌ها و خراب کردن آنها را در جنوب خط آبی شروع کرده‌است.
رئیس هیئت یونیقل نیز نیروهای مسلح لبنان را از این اتفاق با خبر کرد و از همه اطراف خواست تا آنجایی که می‌توانند بر خود مسلط شوند تا هرگونه سوء تفاهمی رفع شود، تنش‌ها کاهش پیدا کند و ثبات خط آبی حفظ شود.
وی همچنین اشاره کرد دل کول برای تضمین حفظ آرامش در منطقه عملیات، در ارتباط کامل با آنهاست و نیروهای یونیفل برای نظارت بر وضعیت در منطقه مستقر شده‌اند.
پایگاه خبری رسمی لبنان نیز پنجشنبه شب اعلام کرد نیروهای اسرائیل اقدام به انفجار عمق ۳۰ متری آب‌های باز در مقابل رامیه جنوبی کردند. ارتش لبنان نیز در مقابل مسیر را بست.
این خبرگزاری عنوان کرد انفجار در درون زمین و در نزدیکی حصار فنی داخل خاک‌های فلسطین اشغالی صورت گرفت.