آغاز جشنواره خرما در لیوا، ابوظبی و دبی

ابوظبی: شاکر نوری

سومین روز فعالیت‌ حراج لیوا برای فروش خرما، امروز یکشنبه ۱۴ اکتبر آغاز می‌شود. حراج در ابوظبی سه شنبه ۱۶ اکتبر در شورای بطین و پنج شنبه ۱۸ اکتبر در شورای الوتبه برگزار می‌شود. حراج دبی نیز شنبه ۲۰ اکتبر انجام خواهد شد.
به گزارش الشرق الاوسط، کمیته برگزاری شرایط شرکت در حراج اعلام کرد: خرما حداکثر یک روز قبل از اجرای حراج تحویل داده شود تا از تازه بودن و محلی بودن محصول اطمینان حاصل شود، همچنین به منظور تشویق و حمایت از تولیدکننده داخلی مشارکت از خارج از امارات متحده عربی ممنوع است، خرید برای عموم از داخل و خارج از کشور آزاد است. بازدید و شرکت در مزایده برای عموم اعم از شهروندان اماراتی و مهمانان خارجی آزاد است، علاقه‌مندان می‌توانند ضمن ثبت نام در حراج، شماره خود را دریافت کنند.
کمیته برگزار کننده مکان‌هایی را برای فروش محصولات خرما با بسته‌بندی‌های لوکس و عادی و در بسته‌های یک کیلو، دو کیلو و ۵ کیلویی آماده کرده است. قیمت محصولات نیز با توجه به نوع، کیفیت و وزن محصول ارائه شده، تعیین شده است.
این حرج با استقبال جامعه اماراتی به‌ویژه جوانان روبرو شده، به طوری که طی دو روز اول جشنواره بیش از ۱۰۰ حراج برای محصول خرمای نخلستان‌های امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۸ برگزار شد.
عیسی سیف المزروعی، معاون رئیس کمیته برگزاری جشنواره گفت : «حراج لیوا برای خرما با استقبال شایان ذکری از سوی شهروندان اماراتی و ساکنان این کشور مواجه شد. خانواده‌های اماراتی با فرزندان خود در این برنامه فرهنگی حضور به هم رساندند تا رابطه آنها را با فرهنگ و تمدن غنی امارات، به‌ویژه حراج ها و فعالیت‌های دیگری که در شوراهای اجتماعی و مجالس عمومی انجام می‌شد، آشنا سازند».
استفاده کشاورزان از کانال‌ها و روش‌های جدید بازاریابی به ارائه محصولات با کیفیت بالاتر کمک شایانی کرده است. این جشنواره فرهنگی در تقویت هویت فرهنگی و تمدنی نسل‌های جدید نقش به سزایی ایفا می‌کند.
شوراهای اجتماعی در امارت ابوظبی، یکی از مهمترین اماکن اجتماعی، فکری و فرهنگی است که نقش بسیار با ارزشی در احیای میراث فرهنگی و انتقال آن به نسل‌های بعدی دارد، به طوری که سه نسل اعم از پدربزرگ‌ها، پدران و فرزندان را یکدل و با عشق به وطن کنار هم گردآورده است. این شوراها مکانی برای فعالیت‌های خیرخواهانه و بشردوستانه بوده و تاکنون نیز باقی مانده است و جوانان را با آداب و رسوم و سنت‌ها آشنا می‌سازد.
شوراهای اجتماعی آیینه تمام نمای ارزش‌های انسانی است که جامعه اماراتی بر پایه آن تشکیل شده، جامعه‌ای که پایه‌های آن را بنیانگذار حکومت مرحوم شیخ زاید بن سلطان آل نهیان بنا نهاده است.