ستاره بازنشسته از رئیس جمهوری فرانسه برای کمک به حیوانات کمک خواست

هنرپیشه کنارجسته، بریژید باردو دیروز نامه سرگشاده برای رئیس جمهوری فرانسه ایمانوئل مکرون فرستاد.
به گزارش الشرق الاوسط، بریژید در این نامه برای پایان دادن به جنایاتی که در فرانسه علیه حیوانات می‌شود، چند پیشنهاد ارائه کرده است.
باردو(۸۴ ساله) در سال ۱۹۷۳ از فعالیت سینمایی کناره گیری کرد و در مزرعه‌اش در شهر سن تروپیه در سواحل جنوبی این کشور ساکن شد و وقتش را برای انواع فعالیت‌ها در زمینه حمایت از حیوانات وقف کرد. در این نامه باردو می‌گوید که همچنان به معجزه در زمان عید میلاد باور دارد. به همین مناسبت از رئیس جمهوری مکرون درخواست می‌کند دست به «معجزه کوچکی» در فرانسه بزند. کشوری که این هنرپیشه آن را به «مرکزی برای خوش‌گذرانی و نابودی حیوانات» تبدیل شده، توصیف کرده است. او می‌افزاید، به این مسئله کاملا بی توجهی می‌شود و هیچ کسی به آن اهمیتی نمی‌دهد. اگر حمایت از حیوانات مأموریت سختی است و گاه ناممکن، بهبود اوضاع زندگی این حیوانات چیزی نمی‌خواهد جز اندکی اراده و نیت رهایی آنها از رنج خاموش که دچارش می‌شوند. وضعیتی که مایه ننگ فرانسه به حساب می‌آید.
این هنرپیشه دارای شهرت جهانی که از ستارگان درجه یک بود و نماد اغواگری بر صفحه نمایش، چندین پیشنهاد مطرح کرده از جمله؛ نصب دوربین کنترل در کشتارگاه‌ها که به گفته‌اش «جاهایی برای شکنجه روزانه ۳ میلیون حیوان است که در شرایط وحشیانه‌، ننگ آور و هولناک قربانی‌شان می‌کنند». باردو رئیس حمهوری فرانسه را به پیروی از شکارچیان متهم کرده است، مسئله‌ای که موجب شده موسسه او و ۷۶ نهاد دیگر از نهادهای حمایت از حیوانات را ناچار ساخت علیه این تجاوزها که در فصل شکار اتفاق می‌افتند، بیانیه‌ای صادر کنند.
این اولین بار نیست که بریژید باردو رؤسا و مقامات عالیرتبه را تحت فشار قرار می‌دهد تا از فعالیت‌هایش حمایت کنند. پیش از این بارها مکرون را پس از انتخاب شدنش مخاطب قرار داده و از او به عنوان رئیس جمهوری جوان و از نوع دیگر، یاد کرده بود. اما این بار لحنش را تند کرده و او را متهم به همراهی با شکارچیان ساخته و در نامه سرگشاده گفته: «لازم است این موضوع را مد نظر داشته باشی چرا که شایسته یک رئیس جمهوری نیست که با افرادی چنین مبتذل و سنگدل دوستی کند».
باردو در ماه جولای گذشته با مکرون دیدار و گفت‌وگو کرد و هنگام خروج از آن جلسه از نیت‌های پاکش تمجید کرد. اما ماه گذشته و بعد از تعدیل قانون شکار، علیه او موضع گرفت و او را متهم ساخت «در مقابل شکارچیان به زانو افتاده است». در دستور جدید رئیس جمهوری، هزینه دریافت مجوز سالانه شکار، از ۴۰۰ به ۲۰۰ یورو کاهش می‌یابد.