امارت شارقه یکی از امارت های متحده عربی از میزبانی هجدهمین همایش بین المللی «داستان سرایی» در ماه سپتامبر جاری خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، مؤسسه میراث شارقه با اعلام این خبر افزود: این همایش جهانی پذیرای راویان و پژوهشگران میراث فرهنگی از همه کشورهای جهان خواهد بود.
 خبرگزاری رویترز در همین زمینه گزارش داد؛ همایش امسال در تاریخ ۲۴ الی ۲۶ ماه سپتامبر برگزار می شود و موضوع «افسانه سرایی» برای بحث و بررسی انتخاب شده است.
برنامه های این همایش اضافه بر فعالیت های اجتماعی دیگر شامل سخنرانی، کارگروه فکری، کارگاه بررسی افسانه ها و سمبل ها و نمادهای نمایشی است. همچنین قرار است سبک و صیاغ فرهنگی و میراثی افسانه ها را تحلیل و بررسی خواهد کرد.
عبد العزیز المسلم مدیر مؤسسه میراث الشارقه در این باره گفت: افسانه های اسطوره ای محلی، یکی از مهمترین پایه ها و عناوین تاریخ شفاهی و برگرفته از وجدان ملت ها است. کما اینکه ناشی از اعتقادات مردمی است و از آداب و رسوم محلی صیانت می کند.
مؤسسه میراث الشارقه هر ساله اقدام به برگزاری برخی از دوره ها و کارگاه های آموزشی درباره افسانه سرایی قبل از برگزاری همایش بین المللی «افسانه سرایی»  می کند.
این همایش از سال ۲۰۰۱ تحت عنوان «روز افسانه سرا» هر ساله برگزار می شود و هدف از برگزاری آن جمع آوری و مستند کردن قصه ها و افسانه های مردم امارات بود که بعدها به یک همایش بین المللی در سطح جهان تبدیل شد.