ترزا می نمایندگان مجلس را به خروج یا جدایی مخیر کرد

ترزا می نخست‌وزیر انگلیس، روز گذشته، به منظور تصویب طرح برکسیت، تلاش داشت تا نمایندگان مجلس عوام بریتانیا را به توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا اقناع کند. وی طرح خود را «بهترین توافق ممکن و تنها گزینه در دست» دانست.
به گزارش الشرق الاوسط، سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا روز یکشنبه ۲۵ نوامبر در اجلاس مشترک خود در بروکسل به‌طور رسمی با خروج بریتانیا موسوم به طرح «برکسیت» از این اتحادیه موافقت کردند.
در نشست بروکسل سران ۲۷ کشور اروپایی در بیانیه‌ای اعلام کردند، شورای اتحادیه اروپا با خروج انگلیس و ایرلند شمالی از این اتحادیه و از سازمان انرژی اتمی و موافقت کردند.
می پس از نشست بروکسل با کابینه خود نیز جلسه‌ای در این خصوص برگزار کرد تا کابینه خود را متحد کند، در حالی که اخیراً شاهد موجی از استعفای وزیران خود بود.
از سوی دیگر، ترزا می با مخالفت شدید نمایندگان مجلس عوام مواجه شد و برخی از شخصیت‌های مختلف احزاب سیاسی نیز دربارهٔ طرح برکسیت اظهارات تندی علیه وی بیان کردند. اما می اضافه بر دست و پنجه نرم کردن با مخالفان درون کابینه، با تهدید دیگری نیز روبروست.
این تهدید، رای عدم اعتماد درون حزبی و هدف قرار دادن جایگاه رهبری‌اش در حزب محافظه کار از سوی مخالفان اتحادیه اروپا است.
بر اساس آیین‌نامهٔ داخلی حزب محافظه‌کار بریتانیا چنانچه ۴۸ نفر از نمایندگان این حزب خواستار تشکیل جلسهٔ رای عدم اعتماد شوند، این جلسه تشکیل خواهد شد.
او تأکید کرد که تغییر رهبری حزب، مذاکرات برکسیت را آسان نخواهد کرد و تنها باعث به تعویق افتادن اجرای برکسیت می‌شود.
همچنین می اعلام کرد که با وجود تمام چالش‌های پیش‌رو، قصد ندارد دست از کار بکشد و کشورش بر اساس زمان‌بندی اعلام شده، در ۲۹ مارس ۲۰۱۹ میلادی اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.