۴۵ هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند

تونس: المنجی السعیدانی

مرکز فرهنگی تونس میزبان نمایشگاه کتاب تونس با عنوان «کتاب تونسی ما را گردهم می‌آورد» است. این نمایشگاه توسط وزارت فرهنگ تونس و با همکاری ناشران تونسی برگزار می‌شود.
به گزارش الشرق الاوسط، این نمایشگاه که فعالیت رسمی خود را روز جمعه آغاز کرد، با استقبال قابل توجه مردم تونس مواجه شد، این در حالی است که بسیاری از کتاب‌ها در این نمایشگاه حضور نداشتند.
۷۶ ناشر تونسی و ۴۵ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور یافتند.
نمایشگاه کتاب تا ۲۸ اکتبر ادامه خواهد داشت.
منصور مهنی، مدیر نمایشگاه ملی کتاب تونس گفت: «این اقدام در راستای حمایت از نویسندگان و ناشران تونس و تشویق شهروندان برای مطالعه کتب هموطنان خود انجام شد».
صلاح الدین الحمادی، رئیس اتحادیه کتاب تونس ضمن تاکید بر لزوم حمایت از کتاب تونس، گفت: «کتاب‌های ما همواره در خارج از کشور مورد تأیید و تقدیر قرار می‌گیرند، خواننده تونسی نیز باید خلاقیت هموطنان خود را ببیند و درک کند».
محمد زین العابدین، وزیر فرهنگ تونس نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: «این نمایشگاه به منزله حمایت از صنعت کتاب و دادن قدرت و توانایی به دست‌اندرکاران این بخش برای تبلیغ انتشارات و تولیداتشان است».
وی در ادامه افزود: «نمایشگاه ملی کتاب تونس که در شهر فرهنگی در پایتخت کشور برگزار می‌شود، نقطه شروعی برای نمایشگاه‌های کتاب دیگر است».
منصور مهنی، مدیر نمایشگاه ملی کتاب تونس در سخنرانی در افتتاحیه نمایشگاه گفت: «امیدوارم تلاش‌های حکومت برای حمایت از کتاب و تحرک فرهنگی ادامه داشته باشد. از همه نیروهای ملی می‌خواهم از کتاب تونسی حمایت کرده و برای آن تبلیغ کنند».
برگزار کنندگان نمایشگاه سمینارهایی صنعت کتاب و ترویج کتاب‌خوانی نیز برگزار کردند که عناوین برخی از آنها به شرح ذیل است: «داستان کوتاه در تونس»، «کتاب‌های کودکان: خلاقیت و صنعت»، «حمایت از کتاب تونس» و «کتاب علمی بین فضای دانشگاه و فضای عمومی»
بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در کارگاه‌های اختصاصی فراوانی مانند «برنامه کودک»، «هنر سرامیک»، «سینما»، «تئاتر»، «خط عربی» و «شعر عامیانه» شرکت کنند.
در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌های موسیقی نیز با همکاری بخش موسیقی و اپرا اجرا می‌شود، کما اینکه چندین فیلم سینمایی نیز با همکاری دفتر سینمای تونس نیز به نمایش گذاشته می‌شود.