شورای عالی آثار باستانی مصر پیگیری می‌کند

قاهره: «الشرق الاوسط »

پلیس مصر تحقیقات خود در خصوص برپایی جشن عقد و عروسی در معبد «الکرنک» فرعونی‌ها واقع در منطقه الاقصُر در جنوب قاهره را شروع کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، مصطفی وزیری، رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر روز شنبه در بیانیه‌ای از پیگیری یک فقره تخلف اداری در خصوص برگزاری مراسم عقد و عروسی دو زوج جوان در معبد فرعونی معروف «الکرنک» خبر داد و گفت: «یک شرکت خصوصی از این شورا درخواست برپایی جشن عروسی در محوطه معبد مذکور را داده بود و این شورا مجوز ثبت عقد در داخل معبد را صادر نکرده است».
وی ادامه داد: «ما دستور پیگیری قانونی از طریق پلیس ویژه آثار و گردشگری را دادیم… همچنین این شورا به کلی پس از این ماجرا با شرکت فوق الذکر قطع رابطه کرده است».
عقد ازدواج و برگزاری مراسم عروسی در این معبد باعث برانگیختن احساسات اهالی بخش آثار باستانی و گردشگری و فعالان میراث فرهنگی مصر شد.
منتقدان از برگزاری این نوع مراسم در یک معبد معروف و بزرگ فرعونی‌ها، ابراز ناراحتی کردند و این ماجرا را در تاریخ این کشور بی سابقه دانستند.
طبق اظهارات شاهدان عینی، در این مراسم بالغ بر ۳۵۰ نفر حضور داشتند و شرکت تشریفاتی و حامی این جشن عروسی، یک بوفه برای سرو شام در معبد تدارک دیده بود.
فعالان میراث فرهنگی مصر اعلام کردند؛ وزارت آثار باستانی باید از لحاظ حراست فیزیکی بیش از این فعال‌تر باشد و اگر در توان آن نیست، باید نیروی جدید استخدام کند چراکه آثار باستانی مصر ارزش بسیار بزرگی برای این کشور دارد.
فعالان محاکمه خاطیان و مسئولانی که در این ماجرا دست داشتند را خواستار شدند.