سوناتراک با توتال و انی چندین قرارداد امضا کرد

عبد المومن ولد قدور مدیر عامل شرکت نفتی سوناتراک در الجزایر روز یکشنبه (۷ اکتبر) از امضای قرارداد بین این شرکت و توتال فرانسه و انی ایتالیا خبر داد.
او گفت «عملیات حفاری دریایی در بخش هایی در شرق و غرب الجزایر در سال ۲۰۱۹ با مشارکت دو شرکت توتال و انی انجام خواهد شد.»
قدور به دنبال امضای توافقنامه با توتال برای ساخت کارخانه پتروشیمی با ظرفیت تولیدی ۵۵۰ هزار تن پلی پروپیلن در سال گفت «عملیات حفاری در سال آینده آغاز می شود. الجزایر از منابع عظیم گاز در شرق و منابع نفتی در غرب کشور برخوردار است.»
سوناتراک و توتال، همچنین توافقنامه ای برای سرمایه گذاری ۴۰۶ میلیون دلاری در میدان گازی تین فویا تابانکورد امضا کردند. قدور همکاری با توتال را خوب ارزیابی کرد و گفت «سوناتراک با همکاری توتال می تواند سیاست راهبردی دراز مدت خود را اجرا کند.»
شرکت توتال و سوناتراک چندین قرارداد دیگر هم امضا کردند.
توسعه میدان تین فویا تابانکورد بخشی از پروژه مشترک دو کشور است. این میدان بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه معادل بشکه نفت دارد. توتال گفت «دو شرکت کارخانه مشترک پتروشیمی در غرب الجزایر می سازند.»
پروژه های تازه توتال در الجزایر در حالی انجام می شود که مدیران اجرایی شرکت های انرژی جهانی با فشارهای فراوانی در راستای هزینه برای احیای ذخایر انرژی و استفاده از نرخ بالای نفت هستند.
از سوی دیگر، مدیر عامل شرکت انی کلاودیو دیسکالزی در نیمه های آوریل گفت «این شرکت چندین میلیارد دلار در الجزایر در سه سال آینده سرمایه گذاری می کند و همکاری با سوناتراک (شرکت دولتی انرژی الجزایر ادامه دارد. ما نیازمند سرمایه گذاری بیشتر در الجزایر هستیم. این کشور دارای منابع عظیم گاز است. بخش دریایی الجزایر هم بسیار مورد توجه است.»
دیسکالزی افزود «شرکت ایتالیایی انی پارسال با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری در الجزایر توانست ۱۱ میلیارد متر مکعب گاز از این کشور وارد کند.»